מרצ ברעננה נגד שכונה דתית בעיר

"מרצ" מתנגדת להקמת פרויקט דיור חדש לצעירים ברעננה, בטענה כי הוא יביא לשינוי צביונה הדתי של העיר ו"ישתק את העיר בשבת"

חדשות כיפה אורי פולק 11/08/11 14:37 יא באב התשעא

מרצ ברעננה נגד שכונה דתית בעיר
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

תושבים חילוניים ברעננה זועמים על כוונת העירייה להקמת שכונה דתית חדשה, על קרקע כפר הנוער "כפר בתיה" של רשת אמי"ת, שנמכר לטובת הקמת פרויקט בינוי. הפרויקט נמצא בשלב זה רק ברמת התכנון, אך החילונים חוששים מהקמתם של מספר בניינים לזוגות צעירים דתיים ובסביבתם בית כנסת, בתי ספר וגן ילדים.

למעשה, עד שסוף סוף נבנה פרויקט ייעודי של הקמת 1,300 יחידות דיור לזוגות צעירים, דווקא תנועת "מרצ" במועצת העיר רעננה מתנגדת להקמת הפרויקט, בטענה כי "גורמים דתיים קיצוניים" עומדים מאחוריו.

"כיום מעמדם של החילונים בעיר מעורער ואנו חוששים כי תוספת של אלפי דתיים לעיר תגרום לכך שהעיר תתחרד ותהפוך לבני ברק", אמר גורם ב"מרצ" לעיתון "זמן השרון". התנועה מודאגת מהתגברות כוחם של הדתיים בעיר, בטענה כי הגעתם של זוגות דתיים נוספים תביא ל"שיתוק העיר בשבתות". חברת מועצת העיר, עדית דיאמנט, סיפרה כי "אנחנו חשים בשנה האחרונה בהשפעה רעה מצד גורמים דתיים על העיר החילונית שלנו. מתפללים שגורמים לרעש בשכונה, ניסיון לסגור את הקפטריה בבריכה בשבת, איומים לסגור רחובות בשבת במזרח העיר. אני מודאגת מהמגמה הזאת".

בציבור הדתי בעיר לא מתרגשים מהתנגדות אנשי מרצ וטוענים כי היא מהומה מיותרת. סגן ראש העירייה, יואל עזרזר, טוען כי "אני לא מבין על מה ולמה נזעקו במרצ, וחבל לי שהם מנסים לעורר שנאת חינם. כנראה שריח הבחירות באפם והוא מעביר אותם על דעתם".

לטענתו, אין כל פסול בהקמת שכונה דתית בעיר. "העיר רעננה שייכת לכל תושביה - החילונים והדתיים. אם במרצ מלינים על הקמת בית כנסת בשכונה חילונית, אני יכול לשאול איך מראש לא חשבו להקים שם בית כנסת? האם ניסו למגר את הדתיים משכונת 2005? האם זה פלורליזם? זו הפתיחות והליברליות שמרצ מתהדרת בהן?".

אריה פרידמן, חבר מועצה דתי נוסף ברעננה, טוען כי "במרצ יש פוליטיקאים קטנים ופתטיים שמהלכים אימים על הציבור. הם עושים תעמולה זולה. לפני שנה הם טענו שהדתיים רוצים לחסום את רחוב ששת הימים בשבת והתברר שבכלל מדובר בחבורה של נערים שעשתה רעש בגן אריאל והשכנים התלוננו על הרעש. אף אחד לא רצה לחסום כבישים, ואין לנו בכלל כוונה כזאת".

ראש העירייה, נחום חופרי, מסר בתגובה כי "עצוב מאוד שדווקא בימים אלה, שבהם התושבים במדינת ישראל קוראים לצדק חברתי ולאחדות, יש גורמים שמנסים לזרוע פירוד תוך שימוש בסיסמאות ריקות. התוכנית היא חלק ממאמץ כולל של העירייה בראשותי לפתח את רעננה ולהשאיר בה את בני הדור הצעיר. אין לי ספק שתושבי העיר יידעו להקיא מתוכם גורמים פלגניים, המנסים להלך אימים מתוך מטרות פוליטיות זולות".