מרכז ליב"ה לבן דהן: לפעמים צריך להתנצל

מרכז ליב"ה בתגובה ישירה לדבריו של הרב אלי בן דהן ב'כיפה' בנושא הסטטוס קוו והצעות החוק בכנסת היוצאת

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 11/02/15 16:20 כב בשבט התשעה

מרכז ליב"ה מגיב לדבריו של הרב בן דהן הבוקר ל'כיפה' בנוגע לטענות כלפי הבית היהודי בתחום החוקים כנגד הדת בכנסת היוצאת ואומר כי "לפעמים צריך להתנצל".

במרכז טוענים כי בניגוד לדבריו של הרב בן דהן ישנם חוקים ותקנות שאושרו סופית: א. חוק פתיחת אזורי הרישום לנישואין. ב. החלטת הממשלה בעניין הגיור. ג. חוק איסור הפליה המחייב לקבל חד מיניים מוצהרים גם למוסדות חינוך דתיים. ד. שינוי הרכב הועדה למינוי דיינים. ה. חוק גיוס בכפיה ולא בהבנה. ו. הוראה של האוצר למתן נקודות זכות לבני זוג חד מיניים. וזאת מלבד חוקים רבים שעברו קריאה ראשונה ונמצאים בשלבי חקיקה.

הם השיבו גם לדבריו בנוגע לכך שרבנים קיימו קמפיין נגד הבית היהודי לאורך הקדנציה האחרונה, "אין פה קמפיין. הרבנים שעסקו בנושא למדו את החומר, את ההתנהלות ומכלול הבעיות, בהשקעה של עשרות שעות ויותר במשך כשנתיים, כולל כינוסי רבנים, פגישות ודיונים עם הרבנים הראשיים, רבני ערים ושכונות, ראשי ישיבות ועוד. הביקורת שנאמרה נבעה מכאב וחשש אמיתי ליהדות במדינה" אומרים במרכז הליב"ה.

"1100 רבנים שהשתתפו בכנס בבניני האומה ומחו על גל החקיקה האנטי דתית כנראה חושבים אחרת מהרב בן דהן. זו לא סיבה לשוב ולהכפיש אותם", נכתב בתגובה.

במרכז ליב"ה התייחסו גם לנושא הסטטוס קוו שלדבריו של הרב בן דהן לא נעשה בו שום שינוי והביאו את דבריו של בנט מפתיחת ישיבת הסיעה לפתיחת הדיון בסטטוס-קוו בנושאי דת ומדינה. בנט אמר: "הגיע הזמן לפתוח את כל סוגיות הדת והמדינה כמכלול, מכיוון שהמציאות השתנתה". לטענתם, בכנסת ה-19 הוצא לראשונה מאז קום המדינה הסטטוס קוו מההסכמים הקואליציוניים.

גם ביחס לסוגיית החד מיניים במרכז הליב"ה מצביעים על דבריו של רונן שובל מועמד הבית היהודי במקום ה-16: "אנחנו תומכים בברית הזוגיות ובאפשרות לתת את כל הזכויות הכלכליות, האזרחיות וכל ההטבות שזוגות סטרייטים נהנים מהן במסגרת ברית הזוגיות".

איילת שקד, התייחסה אף היא לנושא בראיון לירון וילנסקי בגל"צ ואמרה: "אנחנו מוכנים לתת את כל הזכויות שנדרשות, היום לדוגמא זוגות חד-מיניים מקבלים משכנתא בתקנות של משרד השיכון". שקד הוסיפה כי תכריע את עמדתה בנוגע לברית הזוגיות כשההצעה תעלה להצבעה.

"אין אנו פועלים נגד מפלגת הבית היהודי, זה לא ענייננו. אנו פועלים בעד - בעד התורה, בעד הזהות היהודית של המדינה. אנו קוראים לאנשי הבית היהודי - במקום להאשים רבנים קחו אחריות, תאמרו דברים ברורים. הגיע הזמן שנבחרי הציבור שלנו יפסיקו להתנצל ויתחילו להוביל וליזום חקיקה חיובית שתחזק את התורה ולומדיה ואת הזהות היהודית של המדינה" סיימו במרכז הליב"ה.