מרכז ליב"ה: במקום להתייחס לטענות נגד חוק הגיור מסיתים הדיון לפסים אישיים

חברי מרכז ליב"ה המקדמים את המחאה נגד חוק הגיור מאשימים כי גורמים שונים מסיתים את הדיון במקום להגיב בצורה עניינית "אין בנו כעס או התנגדות אישית כלפי הרב בן דהן"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 01/09/14 15:24 ו באלול התשעד

מרכז ליב"ה: במקום להתייחס לטענות נגד חוק הגיור מסיתים הדיון לפסים אישיים
שבי ישראל, צילום: שבי ישראל

"לצערנו ישנם גורמים שונים הדואגים להשחיר את פעולותינו, ובמקום להגיב בצורה ענינית על הטענות והעובדות אותן אנו מציגים, מסיטים הם את הדיון לפסים אישיים ואינטרסנטיים”, כך אומרים במרכז ליב”ה, המובילים את המאבק נגד חוק הגיור, ושיזמו את העצומה עליה חתמו מאות רבנים בשבועות האחרונים. מרכז הליב"ה הינו ארגון המזוהה עם הזרם התורני בציבור הדתי (חרד"ל).

"מזה מספר חודשים פועל מרכז ליב"ה לחיזוק ציביונה היהודי של מדינת ישראל. כל פעולותינו נועדו להרמת קרנה של התורה ולעצירת מתקפת החקיקה שמטרתה הפרדת הדת מהמדינה ופגיעה בסמכויות הרבנות הראשית", הם אומרים ומסבירים מדוע חוק הגיור אינו ראוי בעיניהם.

"לאחר שעות רבות של שיח, דיונים ובירורים ישירים מול סגן השר הרב בן דהן, ברי לנו כי בהצעת המחליטים המונחת על שולחן הממשלה ישנם פגמים רבים אשר מי שיהדותה של מדינת ישראל חשובה לו אינו יכול להשלים עימם. ההצעה הנוכחית תהיה רעה מאוד לעם ישראל ולמתגיירים ויש בה מידור ברור של הרבנות הראשית מכל ענייני הגיור. הערכתינו זאת מתבססת על חוות דעת של משפטנים ומומחי חקיקה לא מעטים”.

"בהמשך לקריאתם של למעלה מ250 רבנים חשובים, ובתוכם ראשי ישיבות ורבני ישובים, נמשיך לפעול בעוז לחיזוק יהדותה של המדינה, להרמת קרנה של הרבנות הראשית וסמכותה ולמניעת חקיקה אנטי יהודית”, מוסיפים במרכז ליב”ה. "אנו סבורים כי מי שחפץ בחיזוק צביונה היהודי של המדינה צריך רק לשמוח על פעילות זאת ולהשתמש בה כ'רוח גבית' אל מול המגמות המתגברות להפרדת הדת מהמדינה”.