מרד בסיעה: הח"כים של האיחוד הלאומי סירבו להגיע לישיבת סיעת הבית היהודי

מרד בתוך סיעת הבית היהודי. חברי הכנסת מטעם האיחוד הלאומי סירבו להגיע לישיבת סיעת הבית היהודי במחאה על כך שבבית היהודי מסרבים לדון בקווי היסוד והערכים במסגרת השיחות על אחדות בין המפלגות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/12/14 14:56 ט בכסלו התשעה

מרד בסיעה: הח"כים של האיחוד הלאומי סירבו להגיע לישיבת סיעת הבית היהודי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הסכסוך בנוגע לאחדות בבית היהודי מחריף. חברי הכנסת מטעם האיחוד הלאומי סירבו להגיע לישיבת סיעת הבית היהודי שהתחילה ב-14:30, ומקיימים ישיבה דחופה בסוגיית הריצה המשותפת לאור סירוב מפלגת 'המפד"ל החדשה' להגדרתם לדון במצע הערכי המשותף לשתי המפלגות. עם זאת, חברי הכנסת הגיעו לסוף הישיבה.

מדובר בהחרפה משמעותית מצד אנשי האיחוד הלאומי, ובמרד גלוי נגד בנט. על פי גורמים באיחוד הלאומי, הסיבה לסכסוך הגלוי, הינה מכיוון שבבית היהודי מסרבים לשבת על קווי היסודי והקווים הערכיים של שתי המפלגות ומעדיפים לדבר רק על שריונים וכיסאות. “כבר לפני שבועיים הוקם צוות שיעסוק בקווי היסוד מתוך רצון לקיים שיח משותף אבל הם מעדיפים לדון בכיסיאולוגיה ולא בדברים המשמעותיים", מסר גורם באיחוד הלאומי לכיפה.

אתמול בערב אמורים היו שני צוותי המשא ומתן להיפגש לישיבה ולדון על קווי היסוד של המפלגה המשתופת, אך ברגע האחרון הישיבה בוטלה בידי הבית היהודי ללא קביעת מועד חלופי.

"ביטול הפגישה של צוות המו"מ הערכי ברגע האחרון, רק מעצימה את החששות בדבר היכולת של שתי המפלגות להגיע לעמק השווה בסוגיות הערכיות. בהעדר פגישה נותרנו עם דבריו המהדהדים של השר אורבך לפיו 'בסוגיות דת ומדינה העמדות תהיינה שונות והבית היהודי ילך לכיוונים הרבה יותר פתוחים', מסרו אתמול באיחוד הלאומי בהתייחסם לדברים שאמר אורי אורבך בגלי ישראל ביום שישי.

בדברים אותם אמר אורבך, הוא ציין כי הוא יתנגד לשריונים במפלגה. בתגובה אמר מנכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר ״השר אורי אורבך יכול לשריין במפלגה שלו כמה מועמדים שהוא רוצה. ביחס לחברי הכנסת של האיחוד הלאומי אף אחד מהם לא ישוריין אצלו במפלגה. האיחוד הלאומי היא מפלגה עצמאית ואם יהיה הסכם איחוד לריצה משותפת שלה עם הבית היהודי תיבנה רשימה משותפת כפי שקרה בבחירות האחרונות".