מרגש: ילדי בית חינוך עוורים הגיעו לשמח את ילדי 'עלה'

בבית חנוך עיוורים לא מאפשרים לראייתם הלקויה למנוע מהם לעזור לזולת ולהתנדב. לקראת פורים הם שמחו, רקדו והביאו משלוחי מנות לתלמידים עם מוגבלויות

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/03/17 16:57 ח באדר התשעז

מרגש: ילדי בית חינוך עוורים הגיעו לשמח את ילדי 'עלה'
יחצ, צילום: יחצ

לא מעט אנשים טובים באמצע הדרך נוהגים להתנדב ולקיים פעילויות שונות עם תלמידי בית הספר 'עלה', הסובלים ממוגבלויות שכליות והתפתחותיות קשות. ההתנדבות מרחיבה את הלב עוד יותר כשנחשפים לעובדה שחלק מהמתנדבים הם תלמידי בית חינוך עוורים להם יש לקויות ראיה קשות.

כ-60 תלמידי בית חינוך עיוורים הגיעו אתמול (א') לשמוח ולשמח את תלמידי בית ספר 'עלה' לקראת חג הפורים. התלמידים עברו בין הכיתות, חילקו משלוחי מנות, שרו ורקדו. ובקרב הנוכחים דווח על מפגשים מרגשים בין התלמידים.

(צילום: יחצ)

לקראת סוף הביקור, התכנסו כולם למסיבה חגיגית, כשתלמידי בית חינוך עיוורים ניגנו ושרו משירי פורים, וילדי 'עלה' הצטרפו לריקודים. יונתן זרביב, תלמיד בית חינוך עיוורים, שעל אף המוגבלות האישית שלו מתנדב בעצמו ב'עלה', התרגש מאוד ואמר: "אי אפשר ליהנות מפורים באמת בלי להגיע קודם כל ל'עלה'. חויה מרגשת! כאשר החברים שלי ב'עלה' מחייכים - זה הסיפוק הגדול שלי. הכי חשוב לי שלילדים יהיה חיוך ואני הגשמתי את הציפייה ממני".

מנכ"ל 'עלה' ירושלים, שלומית גרייבסקי אמרה כי זה "מחמם את הלב וכיף לראות קבוצה כ"כ מיוחדת של תלמידים שבאה לחבור אלינו ולשמוח איתנו בשמחת פורים. פורים הוא חג שבו עם ישראל תמיד הצטיין בחיבור ואחדות בין הקבוצות השונות דווקא מתוך השוני. מתוך שמחה ופעילות משותפת אפשר לראות תמיד את האדם ולא את המוגבלויות. היכולת לראות את האנשים ולא את המגבלה שיש להם מנחה אותנו ב'עלה' כל השנה ומאפשרת לנו לבנות חברה שבה יש מקום לכולם".

מנהלת בית חינוך עיוורים, רחל סקרוביש, אמרה: "אנחנו אוהבים מאוד את 'עלה'. בבית הספר הילדים לומדים את השותפות בקהילה ממקום הן של נתינה והן של קבלה. כל אחד יכול להיות גם נותן וגם מקבל וזה מה שהיום הזה מהווה. זה יום שבו אין מגבלות וכל אחד מסייע לאחר בדרכו.

(צילום: יחצ)