מרבית הרופאים בכנס פוע"ה – ביטלו השתתפותם

שמונה מתוך עשרת הרופאים שתוכננו להשתתף בכנס המתקיים השבוע, ביטלו הגעתם בשל הלחץ הציבורי שהתפתח סביב השתתפותם של נציגים גברים בלבד בכנס. פוע"ה: נביא רופאים אחרים

חדשות כיפה אורי פולק 09/01/12 09:29 יד בטבת התשעב

מרבית הרופאים בכנס פוע"ה – ביטלו השתתפותם
adobemac-cc-by-sa, צילום: adobemac-cc-by-sa

מרבית הרופאים שתוכננו להשתתף בכנס פוע"ה המתקיים השבוע, ביטלו את השתתפותם בשל הלחץ הציבורי שהפעילה בין היתר תנועת "ישראל חופשית", זאת על רקע המחאה על כך שהמשתתפים בכנס הינם גברים בלבד.

נכון להיום (ב'), שמונה מתוך עשרת הרופאים שתוכננו להשתתף בכנס פוע"ה, ביטלו את השתתפותם. בין הרופאים שביטלו את השתתפותם: ד"ר יאיר גלילי, פרופ' דרור מאירוב, ד"ר אליעזר בארי, פרופ' יובל ירון, פרופ' אוריאל אלחלל, ד"ר איתן פאר, ד"ר אבי בן שושן ופרופ' אלכסנדר גרינשטיין.

כפי שדווח בכיפה, כנס הגניקולוגים השנתי של מכון פוע"ה מתקיים מדי שנה תוך השתתפות נציגים גברים בלבד, חרף ביקורות חוזרות ונשנות מארגוני הנשים הדתיות ובראשן "קולך". אלא שהשנה, על רקע הסערה הציבורית סביב סוגיית הדרת הנשים מהמרחב הציבורי בישראל, מספר רופאים שהוזמנו להשתתף בכנס - ביטלו השתתפותם.

הרופאים ביטלו את השתתפותם לאחר קמפיין אותו הובילה תנועת "ישראל חופשית", שבמרכזו "חרם מטופלות" נגד גניקולוגים שיסכימו להשתתף בכנס פוע"ה. בכרזה שהופצה נכתב כאיום למשתתפים: "הדרת רופאות מכנס גניקולוגיה? מעכשיו גם הלקוחות שלך יהיו גברים בלבד!". מיקי גיצין, מנכ"ל התנועה, קבע כי "רופאים שייקחו חלק בכנס המביש, בו גברים הוזמנו להציג עבודות מחקר של נשים כדי למנוע הופעת נשים על הבמה, צריכים לדעת שהציבור הישראלי לא מוכן לשאת את הפניית כספי המיסים שלו למימון אירועים המדירים נשים".

מנגד טוענים במכון פוע"ה כי מארגני המחאה פועלים נגדם ממניעים פוליטיים, תוך שהם מפעילים על המשתתפים בכנס מכבש לחצים ואיומים. "רופאים בכירים התקשרו מיוזמתם למכון פוע"ה להודיע על תמיכה והביעו את רצונם להרצות בכנס במקום הרופאים שידירו את עצמם. רופאים אלו ביקשו שלא נפרסם את שמם כיון שגם עליהם מופעלים לחצים ואיומים", נמסר מהמכון.

בפוע"ה אף מציינים כי הם פנו לייעוץ משפטי כדי לברר את חוקיות "ההסתות והאיומים שהגיעו מהקרן החדשה ומארגון 'ישראל חופשית' כלפי רופאים המשתתפים בכינוס, שאם אכן יופיעו, ייפגעו בפרנסתם". במכון הוסיפו כי אם יתברר שיש בכך פן לא חוקי, הם יגיבו בהתאם.