מראש העין ומברוקלין: הגולשים ברשת מציעים ספסל לקטין מיצהר

הרחקת קטין מיצהר מבית הוריו עוררה מחאת רשת תחת הסיסמא: "הספסל של הקטין מיצהר". עשרות כבר "שמרו" לקטין ספסל למגורים ליד ביתם. המועצה לשלום הילד כבר פנתה לאלוף הפיקוד בבקשה לשקול שוב את הצו

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/16 18:03 טז בסיון התשעו

מראש העין ומברוקלין: הגולשים ברשת מציעים ספסל לקטין מיצהר
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

הרחקתו של הקטין בן ה-15 מיצהר מבית הוריו בצו מנהלי מעוררת ביממה האחרונה מחאת רשת מקורית. תחת הסיסמא: "הספסל של הקטין מיצהר" הוקם דף פייסבוק ובו מתפרסמות תמונות ספסלים ועליהם הכיתוב "הספסל של הקטין מיצהר". עשרות אנשים מכל רחבי הארץ כבר "שמרו" את הספסל הקרוב לביתם עבור הקטין כאות מחאה על השלכתו מביתו. ואפילו ספסל אחד בברוקלין כבר שמור לבחור. בדף מופיעות תמונות מנתניה, ראש העין, חיפה, ירושלים, מגדל העמק, אוניברסיטת בר אילן ועוד.


(צילום: באדיבות המצלם) הספסל בברוקלין

הקטין עדיין נמצא בבית הוריו לאחר שעו"ד חי הבר המייצג אותו מטעם ארגון חוננו הודיע לאלוף הפיקוד כי אין לו היכן לשהות מחוץ לבית הוריו, וכי הרחקתו מסביבת משפחתו, מקום לימודיו וסביבתו הטבעית מהווה פגיעה קשה ביותר בזכויותיו.

על פי דרישת אלוף הפיקוד, על הקטין היה לעזוב כבר אתמול את בית הוריו ולהמציא כתובת מגורים מחוץ ליהודה ושומרון במעצר בית לילי, אחרת האלוף עצמו יורה לו היכן לשהות.

הקטין הורחק בצו מנהלי ללא משפט הטוען בלקוניות כי הוא מהווה סכנה לביטחון המדינה ומעורב ב"הפרות סדר ופגיעה בפלסטינים". במהלך שימוע שנערך לו לבקשת עורכי דינו מארגון חוננו, סירבו נציגי פיקוד העורף לפרט את החומר הקיים לטענתם נגדו ואף סירבו לנקוב במועדי אירועים וכך נמנע מהקטין אף לא להציג אליבי.

עוד פורסם היום כי המועצה לשלום הילד פנתה במכתב דחוף לאלוף פיקוד העורף יואל סטריק ואלוף פיקוד המרכז רוני נומה, בבקשה לערוך בחינה דחופה של הצו המנהלי שנמסר לקטין בן ה-15 מהישוב יצהר ובו נדרש לעזוב את בית הוריו ולמצוא מקום לשהות במעצר בית לילי מחוץ ליהודה ושומרון.

"אל המועצה לשלום הילד פנה אביו של הקטין בנוגע להשלכות העלולות להיגרם לבנו נוכח הרחקתו מביתו ומיישוב מגוריו בצו מינהלי", כתבו במועצה, "האב מדווח שקיים קושי משמעותי באיתור חלופה ראויה לטיפול בקטין בתקופת ההרחקה שנקבעה לו, כל זאת בהקשר המשפחתי, הלימודי והחינוכי. מצב לו עלולות להיות השלכות חמורות על התפתחות הנער".

בסיום המכתב ביקשו במועצה לשלום הילד: "אנו מבקשים אפוא כי תעשה הערכה טיפולית בדחיפות, לבדיקת ההשלכות האפשריות שיש להליכים על שלומו של הקטין בטווח הקצר והארוך, ובחינת חלופות בהתאם. הדבר חשוב בראש ובראשונה לעניין הקטין נשוא המכתב וגם לצורך הפקת לקחים נדרשים לגבי החלטות מסוג זה המתקבלות בנוגע לקטינים נוספים."