מקיבוץ הגושרים ועד אילת: כ-250 מנייני תפילה של ארגון רבני צהר יערכו ביום הכיפורים

גם השנה ארגון רבני צהר מנגיש את תפילת יום הכיפורים לכלל עם ישראל בכל רחבי הארץ. השנה: כ-70 מניינים חדשים, בהם גם לעולי אתיופיה, בקיבוצי השומר הצעיר ובבית החולים איכילוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/13 15:47 ו בתשרי התשעד

מקיבוץ הגושרים ועד אילת: כ-250 מנייני תפילה של ארגון רבני צהר יערכו ביום הכיפורים
MmMmMmMatt-cc-by-nd, צילום: MmMmMmMatt-cc-by-nd

יום הכיפורים הוא יום מיוחד ומלא משמעות בכל הגוונים של האוכלוסייה היהודית בישראל. רוב מוחלט של הישראלים בוחרים לציין את קדושת יום הכיפורים, אך למרביתם אין קהילה או בית כנסת להתפלל בו והם נשארים בבית. לטובתם, מידי שנה, מארגן ארגון צהר מנייני תפילה ליום כיפור בהם משתתפים מעל 40,000 מתפללים. בשנה שעברה, מציינים בארגון, התקיימו מניינים בכ-180 מוקדים ואילו השנה מדובר בכ-250 מוקדי תפילות.

המקומות בהם מתקיימים המניינים הם רבים ומגוונים: בעיר אילת שבדרום, בקיבוצים כגון עינת, בית אורן, גבעת חיים, הגושרים, העוגן ועוד. בערים המרכזיות בארץ: תל אביב, בה יערכו 15 מניינים, חיפה, רמת גן, מודיעין, באר שבע וערים נוספות.

השנה נוסף לרשימת המניינים של צהר מניין מיוחד לקהילה האתיופית בגדרה ומניין לבאי בית החולים איכלוב בתל אביב. בנוסף, לקיבוצים רבים בהם לא נערכו תפילות בשנים קודמות יגיעו מתנדבי צהר לערוך תפילות לבקשת התושבים.

בעקבות קשר מיוחד שנוצר בין תושבי היישוב אלעזר שבגוש עציון לבין חברי קיבוץ געש יגיעו השנה עשרות מתושבי אלעזר לקיבוץ ובין התפילות יעבירו שיעור מיוחד על מוזיקה ויהדות. בתום הצום ישתתפו האורחים והמארחים בערב שירה משותף בקיבוץ.

מארגון צהר נמסר כי כ- 700 מתנדבים דתיים, מגיעים כקבוצות על מנת לארגן את המניין בכל הארץ. בכל מקום מקבל מארגן המניין ערכה הכוללת: מחזורים בנוסחים שונים, כיפות, דפי הסבר על התפילה ומחיצת בד במקרה הצורך. בארגון מציינים כי רשימת המניינים המלאה תופיע באתר צהר ובעמוד הפייסבוק שלו.

יו"ר ארגון רבני צהר, ורב העיר שהם, הרב דוד סתיו מוסיף כי "היום יותר מתמיד אנו מגלים כי החברה הישראלית חפצה להעמיק את זהותה היהודית כל עוד זה נעשה ללא כפיה והתנשאות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן