"מקור ראשון" יעביר צילומים מפלילים למשטרה

בית המשפט קיבל באופן חלקי את הערעור שהגיש "מקור ראשון" והורה לצלמת העיתון, מירי צחי, להעביר חלק מחומר הגלם המתעד את פריצת פעילי הימין אל בסיס חטמ"ר אפרים

חדשות כיפה אורי פולק 03/01/12 12:58 ח בטבת התשעב

"מקור ראשון" יעביר צילומים מפלילים למשטרה
תמונת ארכיון - andydr-cc-by, צילום: תמונת ארכיון - andydr-cc-by

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט היום (ג') כי העיתון "מקור ראשון" וצלמת העיתון, מירי צחי, יעבירו למשטרה חלק מהתמונות שתועדו על ידי צחי החודש, במהלך פריצת פעילי הימין על בסיס חטמ"ר אפרים - זאת חרף התנגדות העיתון.

בית המשפט קיבל באופן חלקי את הערעור שהגיש העיתון על החלטת בית המשפט בירושלים לפני כשבועיים, שחייב את צחי למסור את כלל הצילומים המתעדים את התפרעות פעילי הימין במקום.

השופט קבע בדיון כי העיתון יעביר למשטרה את חומר הגלם הכולל תצלומי וידאו, תצלומי סטילס המתעדים את האירועים בהם נכנסו פעילי ימין לחטמ"ר אפרים. את שאר התמונות, בשלב זה, העיתון טרם נדרש להעביר את כלל התמונות למשטרה.

כפי שדווח בכיפה, הדיון בנושא החל כבר לפני כשבועיים, לאחר שהמשטרה פנתה לאחרונה למערכת העיתון ולצלמת המרכזית בעיתון, מירי צחי, וביקשה מהם להעביר תמונות בלעדיות שצולמו על ידי צחי באירועי "תג מחיר" ובמיוחד בהתקפת פעילי הימין הקיצוני נגד צה"ל. צחי סירבה להעביר את התמונות, שכן היא התחייבה בפני הצעירים בשטח שהיא לא תפרסם אותם. התמונות גם לא פורסמו בעיתון. אלא שבמשטרה, ששמעו על קיומן של התמונות וניסו באמצעותן להגיע אל החשודים במעשה, דרשו את התמונות בכל תוקף. בעיתון סירבו לשתף פעולה עם המשטרה, בטענה לפגיעה בחופש העיתונות.

מ"מקור ראשון" נמסר בתגובה כי "אנו מברכים על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר שמר על חופש העיתונות וחיסיון המקורות של צלמת העיתון מרים צחי. עמדתנו היתה ונשארת בעינה שעיתונאים שמכסים אירוע כלשהו - ובייחוד צלמים - לא יכולים להפוך לספקי מידע כסוכני משטרה בעל כורחם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן