מקורב לדוידי פרל: לא מדובר בצעירה אלא באישה בגילו

"לא הסכם השתקה אלא הסכם פיצוי" טוען מקורבו של פרל ואומר "לא מדובר בתקיפה מינית. יותר התנהגות לא ראויה שכל אחד נשוי למישהו אחר. בציבור החילוני זה אפילו לא היה גורם להרמת גבה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 21/09/16 15:55 יח באלול התשעו

מקורב לדוידי פרל: לא מדובר בצעירה אלא באישה בגילו
יחצ, צילום: יחצ

מקורב לדוידי פרל התראיין בעילום שם לגל"צ ואמר כי "אין שום אמירה מבוססת שמדובר בצעירה. למיטב ידיעתי מדובר באישה בגילו של דוידי, בשנות ה-40. לקרוא להסכם ביניהם 'דמי שתיקה' זה כבר צביעה שלו בצורה שלילית. אנשים מגיעים להסכמים מכל מיני סיבות. במקרה הזה הייתה פנייה לפורום תקנה, לאחר הפנייה היו מגעים בין הצדדים, שניהם היו מיוצגים על ידי עורכי דין. הפנייה הזו הולידה הסכם, לא הסכם השתקה אלא הסכם פיצוי".

אותו מקורב אמר כי לו היה המקרה מגיע לבתי המשפט, גם אם דוידי היה יוצא זכאי, הוצאות המשפט היו גדולים יותר מאשר התשלום ששילם למתלוננת.

"אני לא יודע כמה הוא שילם, אני לא מכיר את ההסכם. הייתה התחייבות לשלם סכום נכבד של כסף. הצדדים הגיעו להסכמה שהכי טוב לשני הצדדים לחתום על ההסכם הזה, ופורום תקנה הוא זה שהוביל את ההסכם הזה, או שהוא נעשה על ידי שליחים של פורום תקנה". חברו של דוידי מתח ביקורת על שתיקתו של פורום תקנה ואמר כי "התומכים הגדולים ביותר של פורום תקנה הם אלו שצריכים להגיד 'נחתם הסכם, הפורום סמך את ידו על ההסכם, בואו נכבד אותו' צריך לחשוב תמיד על המקרה הבא. במידה והלחץ יגבר ודוידי יתפטר ובעוד שנתיים יקרה מקרה דומה במועצה אחרת ושוב פורום תקנה יגיד לצדדים 'תגיעו להסכם', אידיוט מי שיחתום על ההסכם הזה".

חברו של דוידי אמר כי במקומו של דוידי גם הוא לא היה מגיע לפגישות עם פורום תקנה משום שמטרת הפורום הוא להגן על המתלוננות ויש חשש כי הוא מוטה לטובת המתלוננת ולא ישפוט את הצדדים בצורה הוגנת.

בהמשך הראיון טען המקורב שלא בטוח שגם אם המתלוננת הייתה הולכת למשטרה לא ברור שמה שהיה שם חוצה את הרף הפלילי: ""לא מדובר בתקיפה מינית. יותר התנהגות לא ראויה שכל אחד נשוי למישהו אחר. בציבור החילוני זה אפילו לא היה גורם להרמת גבה".

כשנשאל על ידי יעל דן, אם הרף כל כך נמוך, ואין פה פגיעה מדוע הסכים דוידי לשלם סכום גבוה מאוד של פיצויים למשהו שנועד בין הייתר לטיפול פסיכולוגי בבחורה, ענה המקורב: " כל אחד נפגע מדברים אחרים. אני לא יודע מה זה עשה לחיי הנישואין שלה. איך בעלה הגיב לעניין הזה או איך הילדים שלה הגיבו לעניין".