מקורבי סגן השר בן דהן: מעריכים שהבחירות לרבנות ירושלים יתקיימו עד תחילת חשוון

האם סאגת בחירת רב ראשי לירושלים נמצאת סוף סוף לקראת סיום? מקורבים לסגן השר לשירותי דת טוענים שהבחירות לרבנות ירושלים יתקיימו עד ראש חודש חשוון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/08/14 19:49 כא באב התשעד

מקורבי סגן השר בן דהן: מעריכים שהבחירות לרבנות ירושלים יתקיימו עד תחילת חשוון
פרטי, צילום: פרטי

האם סוף סוף ייבחר רב ראשי לירושלים? מקורבים לסגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן טוענים כי לאחר עקיפת משוכות בדמות עתירות לבג"ץ, התהליך לבחירת רב ראשי לירושלים פתוח ועל פי ההערכה עד תחילת חודש חשוון יתקיימו בחירות לרב ראשי לעיר. "להערכת סגן השר לשירותי דת הבחירות לרבנות העיר ירושלים יתקיימו לפני ראש חודש חשוון", אמר יועצו הפוליטי חיים פלק.

הבחירות לרבנות העיר ירושלים נעשים יותר ויותר מתוחים ככל שעובר הזמן שכן הרב אריה שטרן, המועמד המועדף על הציונות הדתית יגיע לגיל 70 בכסלו הקרוב, הגיל המקסימלי בו יכול אדם להיבחר לתפקיד רב עיר.

לכן נעשים ניסיונות קדחתניים בחודשים האחרונים לקדם את הבחירות בעיר, כשגורמים חרדיים מנסים לשים מקלות בגלגלי המשרד לשירותי דת בדמות עתירות לבג"ץ.

לאחרונה אפשר בג"ץ על פי משפטנים אור ירוק להליך כולו, כשקבע דיונים לעתירות של יהדות התורה שיתקיימו לאחר הבחירות. המשרד לשירותי דת הודיע לבג"ץ כי יקבע בתוך 21 יום נציגים לועדת הבחירות, וכך התאפשר לקדם את הבחירות. ישנו דיון אחד של בג"ץ בספטמבר הקרוב, אך על פי משפטנים אם לא יהיה מצב קיצוני השופטים לא יתערבו בתהליך.

בתוך כך, המשרד לשירותי דת הגיע להסכמות עם משרד המשפטים בדבר מועמדים לועדת הבחירות, כשבין האישים יהיו שישה רבנים - שלושה אשכנזים ושלושה ספרדים - ושישה אנשי ציבור - שלוש נשים ושלושה גברים.

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן אמר כי הוא "רואה בקידום ההליך חלק מהמהפכה בשירותי דת. הליך בחירת רב ראשי לירושלים יסלול את הדרך למינוי רבני ערים במקומות רבים בישראל ומילוי רבנים בכל התקנים החסרים. שילוב רבנים הרואים את מקומה של מדינת ישראל כחלק מתהליך הגאולה", דברי סגן השר.