מקורבי הרב טאו: טענות עוצמה יהודית לגבי התקציבים שקריות

בסביבתו של הרב טאו זועמים על מה שהם מגדירים "הספין של בן גביר" לאחר שהאחרון טען שישנו סכסוך על רקע תקציבים. "הרב טאו פוצץ משא ומתן על תקציב?! זה הדבר האחרון שהרב טאו חושב עליו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/01/15 11:11 ח בשבט התשעה

מקורבי הרב טאו: טענות עוצמה יהודית לגבי התקציבים שקריות
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

זעם בסביבתו של הרב צבי טאו לאחר שבימים האחרונים איתמר בן גביר טען שחלק מהסכסוך בין עוצמה יהודית ומפלגת יחד מקורו בסכסוך תקציבי בין הצדדים. היום בבוקר אמר בן גביר כי "שטבון העמיד תנאים בלתי אפשריים, דרש שנחתום שלא נעלה להר הבית לצמיתות ונפרסם זאת ברבים (תוך שהוא מתעלם שהוא עצמו ישב באותה מפלגה עם אורי אריאל שעולה כל שבוע להר הבית). כמו כן דרש שנתחייב לשבת בקואליציה . גם במקרה של מהלכים מדיניים והכל עבור: " כסף למוסדות"".

לדברי המקורבים, אין דבר רחוק מהמציאות כמו הטענה כי הרב טאו דוחף לפיצול מסיבות תקציביות. "זה הדבר האחרון שהרב טאו חושב עליו. הדיון הוא בעניין העקרוני של הר הבית. הרב טאו מאמין שהרבנות הראשית הם אלו שקובעים בנושא הזה היום. הטענה של בן גביר לגבי העובדה ששטבון ישב בממשלה עם אורי אריאל שעולה כל שבוע להר הבית לא נכונה בגלל שבמקרה הזה מדובר במפלגה (עוצמה יהודית ח"ג) שאחד העקרונות שלה היא עליה להר הבית. אורי אריאל עלה אולי להר הבית אבל הוא לא הפך את זה לאג'נדה המרכזית שלו בחיים".

המקורבים טוענים עוד כי "לא חייבם להתייעץ עם הרב טאו, אבל אם הצדדים פנו אליו הוא יאמר את דעתו, ודעתו היא שהוא לא ייתן תמיכה למפלגה שמכריזה בצורה בה עוצמה יהודית הכריזה שהם יפעלו בנוגע להר הבית. זה עניין מהותי שאי אפשר להתפשר עליו".

בשעות אלו דן פטרונו של אלי ישי הרב מאיר מזוז עם הרב צבי טאו במטרה לנסות להגיע להסכמים בנוגע לריצה משותפת של שתי המפלגות, אך כרגע לפחות הצדדים לא נשמעים אופטימיים. עם זאת, ייתכן כי בסופו של דבר הם יצליחו בצורה כלשהי להגיע להסכם על בלוק טכני.