מקורבי הרב אמסלם: הרב מזוז תומך בפסיקה המקילה בגיור

בסביבתו של הרב חיים אמסלם מאשרים את הפרסום אודות דבריו של הרב מזוז באשר לגיור ואומרים "עד היום הרב אמסלם מתכתב עם הרב מזוז בנושא הגיור"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/02/15 19:35 כ בשבט התשעה

מקורבי הרב אמסלם: הרב מזוז תומך בפסיקה המקילה בגיור
פרטי, צילום: פרטי

דובריו של הרב מזוז מיהרו לטעון כי דבריו של הרב באשר לגישה המקילה בנוגע לגיור הוצאו מהקשרן אך מקורביו של הרב חיים אמסלם, אשר בספרו נכתבה ההסכמה של הרב מזוז, מאשרים את הדיווח של 'כיפה' ומברכים על גישתו של הרב מזוז.

"הרב מזוז תמך באופן המלא ביותר בפסיקה ההלכתית המקלה של הרב אמסלם בנושא הגיור ועד היום הרב אמסלם והרב מזוז מתכתבים באשר לנושא זה", אומרים המקורבים.

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם ב'כיפה' כי בהסכמה לספרו של הרב חיים אמסלם קובע פטרונו של אלי ישי, הרב מאיר מזוז, כי קבלת תורה ומצוות אינה תנאי אבסלוטי לגיורים וכי ניתן לגייר מועמדים בלי שהם קיבלו עליהם תורה ומצוות באופן מלא. בדברים אותם הוא כותב, הוא מציג עמדה ליברלית שמאפשרת גיורים בצורה רחבה יותר, בה דוגלים בעיקר רבנים ליברלים, כדוגמת הרב אמסלם ואחרים, ונגד עמדת חלק נכבד מרבני החרד"ל.

"ולא היה בדבר הזה מעולם, שלא שמענו שהגר יכול למחות ויהיה דינו כגוי למפרע, רק בקטן שגיירו אביו או שגיירו בית דין", כותב הרב מזוז ומצטט דברים שנכתבו בשו"ת איש מצליח כי "אם יעמוד יהודי למחצה באביו, דהיינו שמאמין באל אחד ואוחז בקצת מצוות, אף שאינו שומר כל המצוות אין זו מחאה".

"בזמננו", כותב הרב מזוז, “בעוה"ר שרוב העם מסורתיים למחצה ולשליש ולרביע, מאורך הגלות והצרות אשר עברו על ראשנו, ומ"מ כיון שמל וטבל וקיבל עליו הגר עול מצוות באופן כללי דיו בכך", הוא קובע.

"רק אם אמר 'אני מקבל כל התורה חוץ מדקדוק אחד' אין מקבלין אותו, אבל אם לא אמר כן ונראה שהוא אוהב ומתאמץ להתגייר, דברים שבלב אינם דברים ומקבלין אותו". הרב מזוז מציין את דבריו של הרב חיים אמסלם מפיהם של רבנים קודמים כי "אין הודעת המצוות מעכבת בדיעבד".

לאחר פרסום הדברים מיהרו דובריו של הרב מזוז להוציא הבהרה לפיה הרב מזוז מאמין כי "דעת מרן ראש הישיבה היא כדעת כל גדולי ישראל, שאין מקבלין גרים אלא בקבלת עול מצוות מלאה ואמיתית", אך דבריו של המקורבים לרב אמסלם מוכיחים כי עמדתו של הרב מזוז אכן ליברלית במהותה בנושא הגיור.