מקורבי הרב אליהו: הוא לא ציוני? המתקפה עלינו עושה רק טוב

בסביבתו של הרב שמואל אליהו טוענים כי גל המתקפות נגדו רק מחזק את השפעתו בקרב חברי הגוף הבוחר. מקורביו דוחים את האשמות היועץ המשפטי: "ח"כ מורשע יכול לכהן ורב שזוכה בבג"ץ - לא?"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/07/13 08:18 כו בתמוז התשעג

מקורבי הרב אליהו: הוא לא ציוני? המתקפה עלינו עושה רק טוב
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

בסביבתו של הרב שמואל אליהו לא מתרגשים מגלי הביקורת נגדו במהלך השבוע האחרון ועסוקים בימים האחרונים במאמץ אינטנסיבי מול 150 אנשי הגוף הבוחר, במטרה לשכנעם לתמיכה ברב אליהו, רבה של צפת, לתפקיד הרב הראשי הספרדי הבא.

מקורביו אומרים, בשיחה עם כיפה, כי המתקפות נגד הרב אליהו ”עושות לו רק טוב“. הם מציינים כי המכתב שהוציאה נגדו ח“כ עליזה לביא, שטענה כי הוא איננו בהכרח ציוני, רק שיכנע גורמים חרדים בגוף הבוחר להבין כי הוא מועמד שמרני, שבחירתו תסייע להם. נוסף לכך, גם איומיו של היועץ המשפטי לממשלה עו“ד יהודה וינשטיין, לפיהם בכוונתו לזמן את הרב אליהו לשימוע במידה ויגיש באופן רשמי את התמודדותו, בשל התבטאויות קודמות שלו, רק עוררה גל תמיכה בקרב הגוף הבוחר.

”רבנים ומקבלי החלטות מתקשרים לרב אליהו ואומרים לו השבוע שבכוונתם לתמוך בו נוכח הביקורת“, אומר גורם בכיר בסביבתו של הרב אליהו לכיפה, ”מבחינתם מדובר בצעד לא דמוקרטי. אם חברי כנסת מורשעים יכולים לכהן כחברי כנסת, מדוע הרב אליהו, שבג“ץ דן בענייניו פעמיים - ודחה את הביקורת נגדו, לא יוכל להתמודד לתפקיד הרב הראשי?“.

לא מתרגש מהמתקפה, הרב אליהו (צילום: אלנתן גוטוירט)

עוד טוענים אותם גורמים כי הביקורת סביב ”מידת הציונות“ של הרב אליהו, מגוחך - כך לדבריהם. ”מי אמר שהרב אליהו איננו ציוני?“, הם טוענים, ”איך בכלל אפשר למדוד ציונות? מה, הוא לא תומך בגרעינים התורניים? לא מעודד שירות קרבי משמעותי בצה“ל? לא מאמין במדינה? דעותיו והשקפותיו מזוהים עם הציונות הדתית, על אף שהוא אולי נראה אחרת“.

בתוך כך, בסביבתו של הרב אליהו מביעים אופטימיות נוכח סיכוייו לזכות באמון הגוף הבוחר, בעיקר לאור התמיכה לה זוכה הרב מהכיוון החרדי והיות ומבחינת ש“ס עדיין לא ברור מי המועמד המוסכם מטעמם. ”הבלגן שם חוגג ומי שיכול להרוויח מזה זה הרב אליהו“, אומר אותו גורם לכיפה, ”בניו של הרב עובדיה מתחרים על הכתר, כשבינתיים אנחנו מקיימים פגישות אינטנסיביות מדי יום עם חברים בגוף הבוחר, שבינתיים מבטיחים לנו את תמיכתם“.