מקורבי בנט: "הבית היהודי" לא תחזיק בקואליציה יותר משנה

"פורום המכבייה" של בנט, הכולל את יועציו הקרובים, מעריך כי ימיה של המפלגה בממשלה - מוגבלים במספר חודשים. גם מעמד הפריימריז במפלגה, מוטל בספק. "הבית היהודי": מדובר בשמועות מנותקות מהמציאות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 01/12/13 11:49 כח בכסלו התשעד

מקורבי בנט: "הבית היהודי" לא תחזיק בקואליציה יותר משנה

גורמים בסביבתו של יו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט, מעריכים כי המפלגה לא תשאר בקואליציה למעלה משנה ואולי אף פחות מכך.

אותם גורמים שצוטטו על ידי העיתונאי זאב קם, בדברים שפורסמו בסוף השבוע האחרון בעיתון ”מקור ראשון“, מהווים חלק מ“פורום המכבייה“ - פורום יועצים מצומצם שנפגש עם בנט אחת לשבועיים בכפר המכבייה ברמת גן.

במפגש האחרון של הפורום הסכימו משתתפיו, ביניהם ח“כ איילת שקד ויועציו הצמודים של בנט, כי ”הבית היהודי“ לא צפויה להיות חלק מהקואליציה עד בלי קץ וכי זמנה בממשלה מוגבל בטווח של בין כמה חודשים עד שנה.

בתוך כך, במפלגה עדיין בוחנים בימים אלה את המשך קיומן של בחירות פנימיות לראשות המפלגה ולרשימתה. במפלגה מעוניינים להביא לשינוי בחוקת המפלגה ולהעביר סמכויות משמעותיות יותר ליו“ר בנט. החוקה הסופית, כמובן, תובא לאישור מרכז המפלגה אשר יידרש לאשרה או לבצע בה שינויים.

גם השר אורי אורבך התייחס בסוף השבוע האחרון, בראיון שהתפרסם בעלון ”מעייני הישועה“, להמשך קיומו של הפריימריז במפלגה. "הפריימריז פתחו את המפלגה, אבל הוא לא קדוש“, אמר אורבך, ”מה שקדוש הוא הרעיונות והיישום שלהם באמצעות כוח פוליטי. הפריימריז היו המנוע שבלעדיו זה לא היה קורה". אורבך ציין כי הוא אינו יודע האם הבחירות הפנימיות אכן יתקיימו בעתיד: ”אולי פריימריז רק לראשות המפלגה. בתקומה למשל אין פריימריז. מנגד הפריימריז הביאה את בנט ואצל לפיד לא היה פריימריז ויש לו 19 מנדטים. יש צדדים לכאן ולכאן. בגדול אני בעד פריימריז, אבל אני לא מוכן להישבע שאלחם על זה עד הסוף. אין שיטה אחת צודקת“.

מהבית היהודי נמסר בתגובה לכיפה כי ”מלבד מיקום חדר הישיבות, גם תוכן המפגשים וגם ההרכב אינם נכונים. מגוחך בכלל להגיב לדברים שבינם לבין המציאות אין קשר. לא כל שמועה שווה דפוס“.