מקורביו של הרב קרים: ניסיון למחוק עמדות יסוד בהלכה היהודית

הרב אייל קרים היה אמור להיכנס לתפקידו החדש כרב הצבאי הראשי בעוד יומיים. מקורביו אומרים כי הרמטכ"ל אישר את המינוי וכי הרב קרים אינו מתייחס לנטיות המיניות וללאום של חיילי צה"ל

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 21/11/16 17:50 כ בחשון התשעז

מקורביו של הרב קרים: ניסיון למחוק עמדות יסוד בהלכה היהודית
הרבנות הצבאית, צילום: הרבנות הצבאית

מקורבים לרב אל"מ אייל קרים, שהיה אמור להיכנס בעוד יומיים לתפקידו כרב הצבאי הראשי, מוחים על החלטת בג"ץ לדחות את המינוי ואומרים כי הרב הבהיר בתשובותיו ההלכתיות כי מדובר בהלכות שאינן מתקיימות בימינו.

בהודעה שהפיצו כתבו "הרב איל קרים חיוה את דעתו ביחס לשאלות שהופנו אליו לפני כ- 14 שנים בהיותו רב ואזרח. תשובותיו ניתנו בהקשר הלכתי, והניסיון להוציא את דבריו מהקשרם המקורי הוא ניסיון למחוק עמדות יסוד בתנ"ך ובהלכה היהודית. הרב קרים הבהיר בצורה מפורשת - פעמים רבות - שישנן הלכות שאינן נוהגות או מצויות בזמן הזה, בדומה לדברי חכמים בעניין 'עין תחת עין'. הרב הבהיר שאונס הינה פעולה פסולה שאיננה מותרת".

"לפני מספר חודשים נפגש הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי אייזנקוט, עם הרב קרים, שמע את עמדתו בסוגיות אלו ואישרר את מינויו לתפקיד הרב הראשי לצה"ל. הרב קרים הוא לוחם ומפקד רב-זכויות ביחידות העילית של צבא ההגנה לישראל".

עוד אומרים בסביבת הרב קרים כי הוא "מכיר בשונות ובמגוון הקיים בין חיילי צה"ל, ובתרומה החשובה של כל חייל וחיילת המשרתים בצה"ל, ללא קשר לנטייתו המינית או לעדה והלאום אליו הוא משתייך, אהבת ישראל היא נר לרגליו, וברוח זו הוא מתכוון למלא את תפקידו".

באיגוד ישיבות ההסדר מסרו: "איגוד ישיבות ההסדר רואה באל"מ הרב אייל קרים מינוי ראוי כפי שהחליט לנכון על כך הרמטכ"ל. סמכות הלכתית נקבעת על פי אמות מידה של תורה. אנו מחזקים את ידיו של הרב איל קרים שכל מעשהו באמונה".

החלטת בג"ץ הבוקר למנוע את מינויו של הרב, גם אם באופן זמני, היא תוצר של עתירה שהגישה תנועת מר"צ, בראשות ח"כ זהבה גלאון, בה נכתב כי הרב קרים אינו ראוי לתפקיד משום שעמדותיו בנושאים מסויימים מבטאות "הומופוביה ושנאת זרים".

שופטי בג"ץ הוציאו היום צו ביניים המונע את מינויו של הרב קרים. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, דנה בעתירה יחד עם השופטים סלים ג'ובראן וניל הנדל, השלושה קבעו כי הרב קרים ייאלץ להגיש תצהיר המפרט את עמדותיו בנושאים שצויינו בעתירת מר"צ.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן