מקורבו של הרב מצגר ישמש כעד מדינה בפרשה נגדו

תפנית דרמטית: צירופו של עד המדינה ביחד עם עדים נוספים יפתח לא רק את הפרשה הנוכחית, בה נעצר מצגר בחשד לעבירות שוחד והלבנת הון - אלא גם פרשות נוספות מהעשור האחרון

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/11/13 10:35 יז בכסלו התשעד

מקורבו של הרב מצגר ישמש כעד מדינה בפרשה נגדו
ליאור גולגר, צילום: ליאור גולגר

אדם המקורב לרב יונה מצגר, שהיה שותפו ואיש סודו, ישמש כעד מדינה בפרשה נגדו. צירופו של עד המדינה ביחד עם עדים נוספים יפתח לא רק את הפרשה הנוכחית, בה נעצר מצגר בחשד לעבירות שוחד והלבנת הון - אלא גם את כל פרשיותיו של הרב לתקופת זמן של כעשור אחורה.

אתמול דווח בערוץ 2 כי בחיפוש שנעשה בביתו של הרב הראשי לישראל לשעבר, במסגרת החקירה, אמנם הכספת היתה ריקה, אך בתוך ספרי הקודש נמצאו 40 אלף דולרים. במשטרה טוענים, על פי החשד, כי הרב מצגר החביא סכום כסף נוסף - 150 אלף יורו - אצל אחותו בחיפה. עוד הוא חשוד בכך שנהג להתרים לאגודות צדקה ולגבות לעצמו 50 אחוז מהכספים. עוד דווח כי הרב מצגר חשוד לכאורה בכך שלקח כספים לכיסו בחלק מנסיעותיו לחו“ל.

כזכור, לפני יומיים עצרה המשטרה, בשנית, את הרב מצגר, בחשד לעבירות הנאמדות בסכומים של מיליוני שקלים. יחידת להב 433 של המשטרה מנהלת מזה חודשים חקירה בשיתוף רשות המיסים ויחידת חקירות מס הכנסה תל אביב, יחד עם פרקליטות מחוז ירושלים, שעניינה חשדות לביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון, הדחה בחקירה, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות, על ידי הרב מצגר ואחרים, בסכומים הנאמדים על מיליוני שקלים - בתקופה בה כיהן הרב מצגר בתפקידו.

ביום שני הוארך מעצרו של הרב מצגר בתשעה ימים. השופט מנחם מזרחי כתב בהחלטתו כי "קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשוד. אני נסמך בין היתר על דו"חות סודיים עבי כרס. ממה שהוצג בפניי מדובר בראיות של ממש. קיים יסוד של ממש ששחרור החשוד ישבש הליך החקירה. אני סומך זאת על מסמך חריג בחריגותו, אשר כל מעיין בו תיצלנה שתי אוזניו. מדובר באירוע של שיבוש חמור שכבר אירע. הבקשה היא להאריך מעצר ל-10 ימים ולאור הפעולות מדובר בבקשה צנועה“.