מקום ראשון בגידול בשומרון: עלי זהב - 51% גידול בשנה

היישוב המעורב חילונים ודתיים נחשב למתפתח ביותר מבחינת קצת גידול האוכלוסייה במהלך השנה האחרונה, פי 28 יותר מהממוצע הארצי בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/13 10:28 ז בתשרי התשעד

מקום ראשון בגידול בשומרון: עלי זהב - 51% גידול בשנה
מאיר ברכיה, המועצה האזורית שומרון, צילום: מאיר ברכיה, המועצה האזורית שומרון

בערב הצדעה למתנדבי השומרון שהתקיים אמש (ג‘) בישוב צופים, זכה הישוב עלי זהב במקום הראשון בגידול במספר הנפשות בשנה האחרונה והיישוב נופי נחמיה במקום ראשון בגידול מעגל המשפחות בישוב. מדובר בטקס קבוע מטעם המועצה האזורית שומרון, המעניקה פרסים ליישובים בהם קצב הגידול הוא המהיר ביותר.

באופן מפתיע השנה, לאחר שבכל שנה כמעט זכו בפרסי הגידול בנפש יישובים דתיים, זכה השנה יישוב מעורב היישוב עלי זהב. זאת מאחר ומספר התושבים החילונים בשומרון הולך וגדל וכבר הגיע למעל 50% ממספר התושבים בשומרון. הישוב עלי זהב גדל ב-51% בנפש בשנה האחרונה, והישוב נופי נחמיה הגדילו את מעגל המשפחות ב-44%. זאת בזמן שקצב גידול האוכלוסייה הממוצע בישראל עומד על 1.8% בלבד - פי 28 פחות מעלי זהב.

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר כי ”למרות האיומים סביבנו, לא רק שאנחנו גדלים ומתעצמים אלא שקצב הגידול בשומרון הוא הגבוה ביותר בארץ. נמשיך לפתח את השומרון לטובת התושבים ולשים אותם תמיד במקום הראשון" . עוד הוא הוסיף ובירך את מתנדבי השומרון בכל 32 היישובים השונים שעושים ימים כלילות למען תושבי היישובים השונים.

יוסי דגן מ"מ ראש המועצה צין בטקס את הגידול המהיר בשומרון ואת המאמצים הנעשים בשומרון בכדי לחזק אותו לא רק כלפי פנים אלא גם כלפי חוץ.

באירוע גם קיבל שר התחבורה ישראל כץ אזרחות כבוד מהשומרון. השר בירך על הדברים ואמר כי מדובר בגאווה גדולה מבחינתו וכי ימשיך לחזק את התשתיות והתחבורה בכל יו"ש.