מקדונלדס הייתה רק ההתחלה: שר הבריאות נגד הסופגניות

בכנס מיוחד לעידוד תזונה בריאה קרא השר ליצמן לציבור "להימנע מאכילת סופגניות עתירות שומן". שר הבריאות לא חושש להלחם במאכל הפופלרי "גם כשאמרתי להימנע מאכילת מקדונלדס, אנשים חשבו שהשתגעתי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/12/16 10:49 יב בכסלו התשעז

מקדונלדס הייתה רק ההתחלה: שר הבריאות נגד הסופגניות
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

סופגניות בעשרה או בשני שקלים בלבד? אם זה היה תלוי בשר הבריאות, יעקב ליצמן, חג חנוכה היה עובר ללא המאכל עתיר השמן והריבה (והשוקולד והחלבה וקרם השקדים ועוד).

בכנס בהרצליה של עמותת "מהיום" שמקדמת אורח חיים בריא, אמר ליצמן: "אני קורא לציבור להימנע מאכילת סופגניות עתירות שומן". לדבריו, "אפשר למצוא תחליפים לכל דבר היום ואין שום צורך שנלעיט את ילדינו בסופגניות שאינן תואמות ערכי הבריאות והתזונה הנכונה".

(צילום: shutterstock)

שר הבריאות הראה שהוא לא חושש מלהאבק במאכל הפופולרי והזכיר את מלחמתו במזון המהיר, "כשאמרתי להימנע מאכילת מקדונלדס, אנשים חשבו שהשתגעתי. אולי לא הייתי צריך לציין אז את שם החברה. התכוונתי לג'אנק פוד. אם הייתי צריך להגיד היום, הייתי אומר: סופגניות אאוט. אפשר לאכול כמובן, כי זה חלק ממנהג החג, אבל יש גם אפשרות לתחליפים".

שוק הסופגניות נאמד בעשרות מיליוני שקלים ואין כמעט ישראלי שלא אוכל לפחות כמה סופגניות במהלך חג החנוכה. האם מלחמתו של השר ליצמן למען תזונה בריאה תצליח למגר גם את מאכל החג המסורתי? היצרנים במתח.