מצפצפים על הוראת הרבנות הראשית: שר הדתות וסגנו חוגגים ל"ג בעומר במוצ"ש

בעוד בציונות הדתית תוקפים את החרדים על כך שהם לא דוחים את ל"ג בעומר ליום ראשון כהוראת הרבנות הראשית, שר הדתות נפתלי בנט וסגנו, הרב אלי בן דהן חוגגים במוצאי שבת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/05/14 22:50 יז באייר התשעד

מצפצפים על הוראת הרבנות הראשית: שר הדתות וסגנו חוגגים ל"ג בעומר במוצ"ש
Shutterstock, צילום: Shutterstock

דוגמא אישית? לא בבית ספרנו. בעוד הרבנות הראשית קראה לדחיית ל"ג בעומר ממוצאי שבת ליום ראשון על מנת להימנע מחילול שבת המוני של שוטרים, שר הדתות וסגנו חוגגים באין מפרע.

בתחילת השבוע שעבר פרסמה הרבנות הראשית הוראה לדחות את ל"ג בעומר ביממה על מנת למנוע את חילול השבת ובציונות הדתית מיהרו להפנות אצבע מאשימה כלפי החרדים על כך שאינם דוחים את ל"ג בעומר. מתברר שההוראה לא חלה על שר הדתות ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט וסגן שר הדתות הרב אלי בן דהן.

השר נפתלי בנט העלה פוסט בפייסבוק בו הוא מסביר אודות ל"ג בעומר ומציג תמונה שלו יחד עם ילדיו כשהם מסביב למדורה, זאת על אף שכשר הדתות של מדינת ישראל צפוי היה שיראה דוגמא אישית וינהג כהוראת הרבנות הראשית אשר הורתה לדחות את החג.

(צילום: פייסבוק)

סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן הגדיל לעשות ויגיע הלילה (מוצאי שבת) למירון, על מנת לחגוג עם הנמצאים. חילול שבת במירון? כנראה שזו לא סיבה מספיק טובה כדי לדחות את הנסיעה או לבטלה.

כבר בשנה שעברה קבעו ברבנות הראשית כי בכל פעם שאירועי ל"ג בעומר יצויינו במוצאי שבת, הם יידחו ליום ראשון. עם זאת, השנה הם פרסמו גם הוראות לאלו שיחגגו במוצאי שבת, דבר אשר גרף אחריו ביקורת ציבורית וטענות כי הרבנות אינה רלוונטית. עם זאת, בעובדה כי ראשי הציונות הדתית אינם מתיישרים עם פסק הרבנות הראשית הינה ירידה נוספת ופומבית בכוחה של הרבנות.

כזכור, לפני כשבוע פסק הרב יעקב אריאל כי אסור ליהודים להגיע למירון מכיוון שהדבר כרוך בחילול שבת של אלפי שוטרים הנאלצים לאבטח את המקום. "אפשר לעשות את החגיגות ביום וניתן לבצע את המדורות לקראת סיום היום, כך שהם יתחילו בל"ג בעומר וימשיכו לתוך הלילה", הוא אמר ל'כיפה'. "אני רוצה למחות בקול רם על כך שעושים את המדורה במירון במוצאי שבת. מדורה שמתקיימת בחצות הלילה במירון גורמת לחילול שבת עצום של אלפי שוטרים. אלפי היהודים שיגיעו שותפים באופן חד משמעי לחילול שבת".

הרב אריאל קרא שלא להגיע לאירועים ההמוניים במירון, אשר מצויינים במוצאי שבת והינם האירועים הגדולים ביותר בשנה מבחינת כמות אנשים. "כל יהודי שאכפת לו מהשבת שלא יגיע למירון במוצאי שבת. אם הציבור לא יבוא המארגנים ילמדו לקח ולא יבצעו את האירוע בשבת", אמר ותהה בזעם: "למה הרבנים שותקים?! המדורה גורמת לחילול שבת של יהודים והם לא אומרים מילה כדי לעצור את זה".

גם הרב הראשי, דוד לאו, הגיע למירון לחגוג במירון, זאת למרות החלטת מועצת הרבנות הראשית, גוף שהוא עומד בראשותו.

מתברר כי ההוראות לא היו רק לחרדים, אשר לא הקשיבו להוראת הרבנות בדבר דחיית המדורה, אלא גם לרב הראשי שבחר להגיע למירון על אף חילול השבת שהיה כרוך בעבודת השוטרים הרבנים במקום לקראת הגעת מאות האלפים הערב (ש').

שר הדתות וסגנו לא מסרו תגובה לכתבה