מצפה רמון: האחים גת איימו להפסיק הופעה בשל ריקודים מעורבים

האחים גת שהופיעו בליל יום העצמאות במצפה רמון הצליחו להרגיז את התושבים החילונים כשאיימו להפסיק את ההופעה באמצעה בשל ריקודים מעורבים. מאוחר יותר התברר כי כך סוכם ונחתם איתם בחוזה. התושבים טוענים כי מדובר בסערת פייסבוק בלבד ואילו בפועל ישנה אווירה של פיוס והבנה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/04/15 16:18 ה באייר התשעה

אירוע יום העצמאות ביישוב מצפה רמון קיבל תפנית שהעכירה מעט את האווירה בין התושבים הדתיים לחילונים. האחים גת שהוזמנו להופיע במקום הודיעו באמצע ההופעה שבמידה והריקודים המעורבים לא ייפסקו הם ייאלצו להפסיק את ההופעה באמצעה.

כמה תושבים חילונים מחו על ההודעה והאירוע יצר תסיסה רעה במרקם המאד עדין בין דתיים לחילונים במקום. בבירור שנעשה מאוחר יותר מול האחים גת התברר כי בחוזה שנחתם מולם התחייבה המועצה שבמקרה של ריקודים מעורבים יהיו זכאים האחים להפסיק את ההופעה באמצעה, ולמרות זאת הם הבליגו והמשיכו במופע למרות שהריקודים לא נפסקו.

הזמר והיוצר המוערך, רונן שטרן, שמתגורר אף הוא במצפה רמון התייחס לנושא בקבוצת הפייסבוק של היישוב וכתב שגם הוא חושב שנשים וגברים לא ראוי שירקדו בפרהסיה, אך הוא לא היה מעיז או מעלה בדעתו, לנסות ולשנות או להטיף לציבור שחושב אחרת ובטח לא מעל במת יום העצמאות המשותפת לכולם.

"דווקא כאדם מאמין ושומר מצוות הצטערתי מאד לשמוע (לא הייתי שם ...הקור), שהאורחים על הבמה ביקשו מהמארחים לנהוג ההיפך מאמונתם. אני חי כאן 15 שנה ומאמין בחיים משותפים מתוך כבוד איש לרעהו, מתוך הקשבה ונתינת מרחב לכל אחד להיות מה שהוא מאמין", כתב שטרן וזכה לתמיכה רבה הרבה מעבר למקובל בקבוצה המקומית.

רונן שטרן (צילום: יח"צ)

שטרן תקף את ההחלטה של המועצה המקומית ואמר, "אם מאחורי הבחירה להביא את האחים גת (מוסיקאים מוכשרים שלעצמם) לכאן הייתה מחשבה של חיבור בין מגזרים, אז עצתי למארגנים היא שאהבה וחיבור נוצרים מתוך שכנות טובה, מפגש יום-יומי פשוט וקבלת כל אחד כפי שהוא. צר לי על מי שנפגע, במצפה רמון יש הרבה אהבה ושיתוף בין כל המגזרים כולי תקווה שההפרעה המיותרת הזו לא תקלקל את כל הטוב הזה".

בשיחה עם 'כיפה' הדגיש שטרן כי מדובר בעיקר ב'סערה פייסבוקאית' כלשונו, "הטוב מנצח כאן בגדול, התמיכה הגדולה שדבריי קיבלו בלוח המקומי מלמדים על הפנים האמתיות של מצפה, פנים של פיוס והקשבה".