"מצפה מהמגנים את רצח התינוק הפלסטיני לגנות את פיגוע הבקת"ב"

הרב אלי בן דהן הגיב לפיגוע בקבוק התבערה בירושלים, בו נפצעו שלושה, ואמר "אין טרור יהודי או טרור ערבי, יש טרור אחד, שהורג"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/08/15 08:58 יט באב התשעה

"מצפה מהמגנים את רצח התינוק הפלסטיני לגנות את פיגוע הבקת"ב"
Sliman Khader, פלאש 90, צילום: Sliman Khader, פלאש 90

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הגיב לפיגוע בקבוק התבערה אמש (ב') בבית חנינא בירושלים, בו נפצעו שלושה, ומבהיר כי "בקבוקי תבערה והשלכת אבנים הם טרור, וטרור הורג".

"אני מצפה מכל מי שגינה את אירועי הטרור בסוף השבוע לגנות גם את הפיגוע אשר גבה שלושה פצועים, ובנס לא הרוגים. עלינו לנקוט יד קשה כלפי טרור נקודה. אין טרור יהודי או טרור ערבי, יש טרור אחד, שהורג", אמר הרב בן דהן.

אמול בערב נפצעו שלושה מיידוי בקבוק תבערה לעבר כלי רכב בכביש 20 סמוך לבית חנינא. בין הפצועים בת 27 שנפצעה באורח בינוני ושניים נוספים שנפצעו באורח קל.

מחקירת האירוע עולה כי כתוצאה מפגיעת בקבוק התבערה התלקח הרכב, והצעירה נפצעה באורח בינוני, עם כ-15% כוויות בדרגות א-ב בכל חלקי גופה. היא פונתה לבית החולים הדסה עין כרם כשהיא בהכרה מלאה ובמצב יציב. בעלה הצליח להימנע ללא פגע, והרכב, שנשרף, הידרדר ופגע ברכב בו נהג צעיר נוסף. צעיר שלישי כבן 20 פונה במצב קל עם כוויות בידיו לאחר ששאף עשן בעת ניסיון לכבות את כלי הרכב הבוער בעזרת מטף כיבוי.

בתוך כך, אמש עצר השב"כ את מאיר אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא, שנחשב יעד מס' 1 של הארגון. אטינגר, שמורחק בשנים האחרונות מיו"ש, מתגורר בצפת. הוא נעצר בחשד להפצת מידע מסית, וכן בחשד להתארגנות למטרות תג מחיר, בין היתר בהצתת כנסיית הלחם והדגים.