מצלמות האבטחה חשפו: יונתן רזאל קרע מודעה נגד הדת בביה"ס דרור ביום האחדות

פרסום ראשון: סערה התעוררה בביה"ס דרור לאחר שהתגלה שמודעה על כך שהדת מובילה לאלימות נתלשה ונקרעה. מנהלו: מתנצלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/06/15 15:28 כג בסיון התשעה

מצלמות האבטחה חשפו: יונתן רזאל קרע מודעה נגד הדת בביה"ס דרור ביום האחדות
Yossi Zeliger, פלאש 90, צילום: Yossi Zeliger, פלאש 90

הזמר יונתן רזאל תלש וקרע מודעה בבית הספר דרור שבשרון ביום האחדות שהתקיים ביום רביעי שעבר, זאת במחאה על תוכן המודעה, שעסק בכך שהדת מובילה לאלימות, כך התגלה מבדיקת מצלמות האבטחה של בית הספר.

בשבוע שעבר התקיים בבית הספר דרור שבשרון הטקס המרכזי של יום האחדות לזכר שלושת הנערים החטופים, כשבצל ציון היום, נרשמה סערה קלה מכיוון שבישיבת מקור חיים ביקשו שבנות לא ישירו באירוע. הישיבה ובית הספר הגיעו להבנות לפיהן במקום הבנות יופיע הזמר יונתן רזאל, אשר אהוד גם על הציבור הכללי.

לאחר האירוע התגלה כי מודעה שנתלתה בבית הספר, ושכללה בצד אחד את הרבי מלובביץ והאייטולה חומיני ומצד שני אבי תורת האבולוציה צ'ארלס דרווין, נתלשה ונקרעה. המודעה עסקה בהשוואה של האבולוציה מול הדת, כשהרבי מלובביץ והאייטולה חומני, שכזכור הוביל את המהפכה האיראנית ונחשב לאדם קיצוני ביותר, מובאים בכפיפה אחת.

(צילום: שמואל מוניץ, גלי צה"ל)

בתחילה חשדו בבית הספר דרור כי תלמידים בישיבת מקור חיים הם אלו שקרעו את המודעה, אך בדיקה של מצלמות האבטחה גילתה במפתיע כי דווקא הזמר יונתן רזאל הוא זה שקרע את המודעה בזעם בעקבות התכנים שלה.

בעקבות הגילויים פנו גורמים בבית הספר דרור לרזאל בציפיה להסבר על אודות האירוע, והוא בתגובה הסביר כי היה בסערת רגשות והתנצל. בהמשך גם שלח מכתב התנצלות.

הערב צפויים הן בישיבת מקור חיים והן בבית הספר דרור להוציא מכתבים על אודות האירוע, כשבישיבת מקור חיים סירבו לפרסם מכתב משותף בשל התנגדות לתוכן המכתב של בית ספר דרור.

מנהלו של יונתן רזאל, אלון חלמיש, אישר את פרטי האירוע ומסר: "התנצלנו. הדבר נעשה בטעות. הוא היה בסערת רגשות וקרע את המודעה והתנצל על כך. זה לא צריך היה להיעשות".