מצלמות אבטחה יוצבו בבתי העלמין

על רקע השחתת קברים בהר הזיתים, ולינת שב"חים בכוכי קברים במרכז הארץ, אומר סגן השר לשירותי דת כי יוצבו מצלמות אבטחה בבתי העלמין. בנוסף הוא מבטיח: ישולבו טכנולוגיות חדישות בבתי העלמין, בהן אפשרות לאיתור קברים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/11/14 13:54 ח בכסלו התשעה

מצלמות אבטחה יוצבו בבתי העלמין
אריה קינג, צילום: אריה קינג

בכל חודש מתגלה סיפור אחר. פעם מדובר על השחתה של קברים בבית העלמין העתיק בהר הזיתים, בפעם אחרת מדובר היה על לינת שוהים בלתי חוקיים בקברים ריקים בהרצליה, ובירושלים לפני מספר שנים ניסו מספר תושבים להוציא את אביהם מקברו בעקבות סכסוך הזוי כלשהו.

בועידת הקבורה של המשרד לשירותי דת, הפעם הראשונה בה נערך כנס מסודר לחברי חברה קדישא מרחבי הארץ, התייחס סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן לצורך במצלמות אבטחה גם במקום בו על פניו הדבר לא היה נצרך.

"פניו של תחום הקבורה לא יישאר כפי שהיה ב-30 השנים האחרונות”, הוא אמר. "בקרוב נציג הצעת חוק שתגדיר זכויות,חובות וסנקציות, הכל למען טובת האזרח הישראלי. כפי שעשינו בתחומים אחרים".

לדבריו בין היתר יוצבו מצלמות בבתי העלמין וכן יכנסו טכנולוגיות חדישות בכניסות למתחמים ברחבי הארץ, ביניהם בין היתר אפשרות לאיתור קברים. "גם בתחום הקבורה לא נותיר אבן שלא נהפכה ולשם כך אנו עובדים על הסדרה של תחומים נוספים: הקצאת קרקעות לבתי עלמין שעד היום מנהל מקרקעי ישראל היה מקצה לבד, שילוב טכנולוגיות בבתי העלמין: רישות במצלמות, איתור קברים ועוד”.

"כל אזרח בישראל נצרך לשירותי הקבורה והתפקיד שלנו הוא להיות שירותיים, אמפטיים ויעילים. הצלחנו ואגף הקבורה, המועצות הדתיות וחברות הקדישא משלבות ידיים למטרה זו", הוסיף סגן השר בן דהן.