מצטיין חיל הרפואה: הרב מנחם בורשטיין

ראש מכון פוע"ה זכה להוקרה מאת צה"ל, זאת על תפקידו בועדת הלסינקי הצבאית, המכריעה בשאלות מוסריות הנוגעות לניסויים בבני אדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/11 00:00 כא באייר התשעא

מצטיין חיל הרפואה: הרב מנחם בורשטיין
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

אות מצטיין חיל הרפואה הוענק השבוע לראש מכון פוע"ה, הרב מנחם בורשטיין, זאת בהוקרה על שירותו כנציג הציבור למחקרי אנוש של צה"ל - ועדת הלסינקי. הועדה מכריעה בשאלות קריטיות הנוגעות לניסויים בבני אדם וחשיבותה בצה"ל נגזרת מהעובדה כי בשלבים שונים של השירות נמצאים חיילים במצבים בהם הם עלולים להסכים לעבור הליך חריג, רק כדי למצוא חן בעיני מפקדיהם.

"אני רוצה להודות מעומק ליבי על השליחות החשובה שהוטלה עלי. לא אני מקבל את תעודת ההצטיינות היום, אלא אני רק שליח של כל ועדת הלסינקי של צה"ל בראשות אל"מ ד"ר אופיר מרום-כהן, אשר משקיעה את נשמתה לעידוד המחקר להקלה על חיילי צה"ל, ומצד שני דואגת שלא תיפול שערה מיותרת מראש חיילנו", אמר הרב בורשטיין לאחר קבלת האות.

"אנו שליחים גם של יהושע בן נון המשחרר את מדינתנו ואומר עם חייליו, "רק חזק ואמץ". אני שליח של סבי הרב שלום אלתר בורשטין ה' יקום דמו שהתחבא ביערות פולין עם הפרטיזנים וחלם שלצאצאיו יהיה צבא חופשי וכל כך מוסרי בארצנו הקדושה", ציין הרב בורשטיין, שחזר ובירך את הקהל בברכת "רק חזק ואמץ".