מצוקת הגניזה בישראל: אין מקומות קבורה לכתבי קודש

ראשי עמותות הגניזה טוענים כי בשל מצוקת מקומות הקבורה, כבר בתקופה הקרובה לא יהיה באפשרותם להמשיך ולגנוז כתבי קודש. משרד הדתות יפעל למציאת פתרון זמני למצוקה

חדשות כיפה אורי פולק 13/07/11 12:56 יא בתמוז התשעא

מצוקת הגניזה בישראל: אין מקומות קבורה לכתבי קודש
beggs-cc-by, צילום: beggs-cc-by

ראשי עמותות לגניזת כתבי קודש וסת"ם נפגשו אתמול (ג') עם השר לשירותי דת יעקב מרגי ומנכ"ל משרדו אביגדור אוחנה והעלו בפניו כי כבר בתקופה הקרובה הם צפויים להיתקל בקשיים נוכל נטל ההוצאה לקבורת הגניזה העומדת על כ-5,000 טון בשנה.

במהלך הדיון טענו נציגי העמותות כי "ההכנסות אינן מכסות את העלות הגבוהה שדורשות המטמנות באזור הצפון וכן המטמנות המשמשות כיום את עמותות הגניזה מלאות ולא יהיה ניתן להמשיך בפעילות הברוכה בגניזת כתבי קודש כבר בתקופה הקרובה".

ראשי העמותות דרשו פתרון זמני למצוקת הגניזה, כמהלך מקביל למהלך שכבר החל במשרדי הממשלה לאיכות הסביבה ומנהל מקרקעי ישראל, שסופו בהקצאת שטח קבורת גניזה בעוד תקופה של כשלוש שנים. בינתיים, טוענות העמותות, יש להקצות פתרון זמני כדי לאפשר קבורת כתבי קודש.

שר הדתות, יעקב מרגי, קבע בדיון כי יפנה בעקבות המצב אל השר להגנת הסביבה ומינהל מקרקעי ישראל על מנת לזרז את הקצאת הקרקע. כמו כן הנחה השר מרגי את משרדו לבדוק את אפשרות תמיכה לעמותות ובמקביל לשקול לפרסם מכרז מטעם המשרד לשירותי דת לשירותי הטמנה באזור הצפון.


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן