"מצווה להרוג מחבל שבא עם סכין"

הרב הראשי הספרדי התייחס בשיעורו השבועי לסוגיית נטרול המחבלים ואמר כי זו מצווה להרוג מחבל שמגיע עם סכין

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 13/03/16 09:10 ג באדר ב'

"מצווה להרוג מחבל שבא עם סכין"
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

"מחבל שמגיע עם סכין - יש מצווה להרגו". כך אמר אמש הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף את הדברים השמיע הרב, בנו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, בשיעורו השבועי.

בדברים חריפים שהשמיע הרב יוסף ביחס לנטרול מחבלים הוא אמר עוד כי "אין מה לפחד - לא מהרמטכ"ל או מבג"ץ". דברים אלה כוונו לדבריי הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי אייזנקוט, שאמר במפגש עם תלמידי תיכון כי הוא "לא רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה עם מספריים".

בהמשך דבריו הוסיף בנו של הרב עובדיה יוסף המנוח, כי התגובה צריכה להיות מיידית: "לא להתחיל לפחד משיגישו נגדך בג"צים או שיבוא איזה רמטכ"ל ויגיד משהו אחר". עוד הוסיף כי "ברגע שמחבל יודע שהוא בא עם סכין ולא חוזר חי זה ירתיע אותם. לכן מצווה להרוג אותו".

למרות הדברים החריפים של הרב הראשי הספרדי, הייתה לו גם הסתייגות: "אם כבר אין לו סכין, אז צריך להכניס אותו למאסר עולם עד שיבוא המשיח ויגיד מי זה 'עמלק' ואז נוכל להרוג אותם".

דבריו של הרמטכ"ל עוררו סערה במערכת הפוליטית וזכו לגיבוי מצד ראש הממשלה. "זה היה ויכוח סרק", אמר נתניהו חמישה ימים לאחר דברי איזנקוט. "הרמטכ"ל אמר את המובן מאליו. ממילא, צה"ל וכוחות הביטחון נוהגים כך. הדברים שנאמרו אחר כך נבעו או מחוסר הבנה או מרצון לניגוח פוליטי".