מצבות ב"סגולה" סומנו ללא ידיעת המשפחות

החברה קדישא סימנה בצבעים מצבות בבית העלמין אשר בפתח תקווה, כדי להקל על נגישות המבקרים במקום. חלק מבני המשפחות זועמים על כך שהדבר נעשה ללא ידיעתם

חדשות כיפה אורי פולק 18/07/11 10:35 טז בתמוז התשעא

מצבות ב"סגולה" סומנו ללא ידיעת המשפחות
hoyasmeg-cc-by אילוסטרציה, צילום: hoyasmeg-cc-by אילוסטרציה

מצבות בבית הקברות "סגולה" אשר בפתח תקווה סומנו באחרונה על ידי החברה קדישא - שלא בידיעת משפחות הנפטרים. בעיתון "ידיעות פתח תקווה" דווח היום (ב') כי בני משפחה שפקדו את קבר אחותם בבית העלמין, גילו באחרונה כי המצבה, בתוך עשרות מצבות אחרות, סומנה במכחול ובצבע שחור - ללא רשותם.


לטענת בני המשפחה, לפני כשבועיים גילו בעובד של החברה קדישא כשהוא מסמן על המצבות במברשת ופחית צבע. "לא ייחסנו לכך חשיבות, היינו לקראת סיום ויצאנו מהמקום. חזרנו לשם יומיים אחרי, והבחנו כי אחת המדרכות סומנה בצבע שחור", סיפר בן המשפחה.


לדבריו, כשבני המשפחה הגיעו למקום לאחר שבוע, גילו כי על המצבות הראשונות בכל טור רשומות שלוש אותיות בשפה העברית, כדי לסמן את מספר השורה בה נמצאות המצבות. "הדבר פגע בנו קשות. פתאום מגיע גורם זר ומבלי לשאול או לבקש רשות כותב על המצבה ששייכת לנו. באיזו רשות?", אמר.

בני המשפחה ראו בכך חוסר רגישות מצד החברה קדישא. "זו תחושה קשה מאוד, שמפריעה לכל המשפחה. הם לא יכולים לעשות את זה כיוון שזה לא הרכוש שלהם. השקענו במצבה הרבה כסף, וזה פשוט מקומם", אמרו.

מנהל בית העלמין מטעם חברה קדישא, טוביה פומרנצי'ק, אמר כי מדובר בסימון שנעשה לתועלת הציבור, כדי להקל על הנגישות של המבקרים בבית העלמין. "הדבר נעשה כדי להקל על הציבור וכדי שיהיה לו יותר נוח לדעת מהו מספר השורה. אם יש משפחות שזה מפריע להן, ניתן לפנות אלינו ונסיר את הכיתוב", נמסר.