מפקד מחוז ירושלים: נציב מאבטחים בבתי הכנסת

מפקד מחוז ירושלים צ´יקו אדרי הודיע במסיבת עיתונאים במקום הפיגוע כי במשטרה יציבו מאבטחים בבתי הכנסת על בסיס המשמר האזרחי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/11/14 09:59 כה בחשון התשעה

מפקד מחוז ירושלים צ'יקו אדרי הודיע הבוקר (ג') בעקבות הטבח בבית הכנסת שיציב מאבטחים בבתי הכנסת בבירה על בסיס המשמר האזרחי. "שוטרי מחוז ירושלים הגנו בגופם על אזרחי מדינת ישראל", אמר מפקד המחוז, שהגיע לזירת הפיגוע בשכונת הר נוף, וסיפר כי מצבו של אחד השוטרים נמצא במצב אנוש וכי שוטר נוסף פצוע במצב בינוני. "שוטרי המחוז פועלים בזירה. נמשיך לתגבר את הנוכחות בעיר ונעשה הכל כדי להחזיר את השקט והביטחון לאזרחים".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, אמר בזירה: "זהו אחד הפיגועים הקשים שידענו בשנים האחרונות, והוא חלק מרצף של פיגועי טרור, פיגועי פח"ע עממי של מפגעים בודדים שהחליטו לבצע מעשים נוראיים".

"המטרה שלנו היא להחזיר את ירושלים ואת יתר חלקי הארץ לשגרת חיים תקינה", הבהיר המפכ"ל. "הגברנו את הנוכחות בירושלים במסגרת מבצע שומרי החומות ואנחנו מגייסים כוחות מילואים ממשמר הגבול. בימים אלה על כולנו לגלות ערנות".

בפיגוע הקשה בבית הכנסת קהילת בני יעקב בשכונת הר נוף בירושלים נהרגו ארבעה מתפללים באמצע תפילת שחרית. בעקבות הפיגוע קבע הרב יצחק יוסף שאסור להתפלל בבית כנסת ללא מאבטח. "הטבח הבוקר מזעזע, על פי דין חובה על כל בית כנסת בעיר להציב מאבטח חמוש בפתחו, בתי כנסת שנמנעים מכך עוברים על איסור 'לא תשים דמים בביתך'", קבע הרב יוסף. "עד שלא ישתנה המצב, אסור היום להתפלל בבית כנסת שאין בו מאבטח".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368