מפקד "הבית היהודי" יוצא לדרך: כל מתפקד יוכל לבחור את יו"ר המפלגה

ועדת המפקד החליטה לראשונה כי כל מתפקד למפלגה יוכל לבחור ישירות את יו"ר המפלגה ואת המועמדים לכנסת. השר הרשקוביץ: "צעד היסטורי שיחזיר את הציונות הדתית למקומה הראוי"

חדשות כיפה אורי פולק 11/01/12 21:55 טז בטבת התשעב

מפקד "הבית היהודי" יוצא לדרך: כל מתפקד יוכל לבחור את יו"ר המפלגה

ועדת המפקד לרשימת "הבית היהודי - מפד"ל החדשה" לכנסת, בראשות הרב דני טרופר, החליטה הערב (ד') לראשונה כי כל מתפקד למפלגה יוכל לבחור ישירות את יו"ר המפלגה ואת המועמדים לכנסת.

מהלך זה מתניע למעשה את מפקד החברים למפלגה והוא מיישם את החלטת ועידת המפד"ל ה-8, לבצע מפקד חברים חדש ובחירות פנימיות. בסיום המפקד תתקיימנה הבחירות הפנימיות לוועידה ה-9 של המפד"ל ולמועצות הסניפים.

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, בירך על החלטת ועדת המפקד ואמר כי "פתיחת השורות היא צעד הכרחי להבאת קהלים חדשים. מדובר במתכון חשוב לתנופת המפלגה". הרשקוביץ הוסיף כי הוא "שמח שהצלחנו להוביל את הצעד ההיסטורי הזה, שעשוי להחזיר את הציונות הדתית למקומה הטבעי בפוליטיקה הישראלית".

במפד"ל הדגישו בשיחה עם כיפה כי המפקד יוצא לדרך "בהסכמת כלל חברי הסיעה" ועל דעתם. הסיעה בכנסת החליטה להעמיד בראש ועדת המפקד והבחירות את הרב ד"ר דני טרופר, נשיא "גשר" וראש קרן הקהילות של הגרעינים התורניים, לקיומו של מפקד בלתי תלוי ועצמאי לחלוטין. המפקד למפלגה יימשך כשלושה חודשים. בתום כחודשיים מסיום המפקד, יתקיימו הבחירות הפנימיות למפלגה - וחודשיים לאחר מכן תתכנס הועידה ה-9 של המפד"ל החדשה.

יו"ר המפד"ל, זבולון אורלב, קרא לפני כחודשיים למתפקדי המפלגה "להתגייס כאיש אחד לטובת התנועה להתפקד ולפקוד את חבריכם ומשפחת הציונות הדתית והמסורתית שאתם מכירים. המפקד יכול להיות מנוף אדיר להתחדשות המפד"ל, לחידוש הקשר עם הציבור, שיתופו בבחירת ההנהגה והעמקת אמונו בהנהגה שתיבחר".