מפקד האוגדה ביקש: פינוי מרצון של גבעת האולפנה

תא"ל חגי מרדכי נפגש עם ראש מועצת בית אל וביקש ממנו לפנות מרצון את שכונת גבעת האולפנה, בטרם זו תפונה בכוח. הוא סולק מהפגישה, לא לפני שהובהר לו: הפינוי הזה יהיה גרוע מעמונה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/05/12 11:22 ט בסיון התשעב

מפקד האוגדה ביקש: פינוי מרצון של גבעת האולפנה
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל חגי מרדכי, נפגש הבוקר (ד') עם ראש מועצת בית אל, משה רוזנבוים, וביקש ממנו לפנות מרצון את הבניינים בשכונת גבעת האולפנה - בטרם יפונו בכוח על ידי כוחות הביטחון.

תא"ל מרדכי אמר בפגישה כי כעת מסתמן שצה"ל והמשטרה יאלצו להרוס את השכונה, זאת באין ברירה אחרת ומאחר ו"חוק ההסדרה" טרם הועלה לאישור. לכן, המאו"ג ביקש לתאם את הפינוי מראש ובהסכמה - כדי למנוע הפרות סדר שעלולות להביא לשפיכות דמים. ראש המועצה וחברי המועצה שנכחו בדיון אמרו לתא"ל מרדכי כי "הפינוי יהיה גרוע יותר מהפינוי בעמונה".

ח"כ זבולון אורלב שמע על הפגישה לאחריה וטלפן מיידית לראש הממשלה. לדברי אורלב, מדובר בהפרה בוטה של ההסכמים עם ראש הממשלה. אורלב הזהיר כי "אם נתניהו וברק יבצעו מחטף בכוונתו לעלות כבר היום את הצעת חוק ההסדרה למליאת הכנסת".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, אמר כי "אין לנו כל ספק שראש הממשלה עומד מאחורי הודעתו בפומבי ובשיחה אישית אתנו, כי הריסה חלילה של בנייני שכונת האולפנה היא גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. לדעתנו שליחות מפקד האוגדה נעשתה בהוראת שר הביטחון ברק מאחורי גבו של ראש הממשלה".