מפץ פוליטי בציונות הדתית: נפתלי בנט מקים מפלגה עצמאית

מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר חבר אל הרב אביחי רונצקי ואל יו"ר "ישראל שלי" איילת שקד, למפלגה חדשה אשר תתמודד לכנסת בבחירות הקרובות. הרשקוביץ וכצל´ה זועמים

חדשות כיפה אורי פולק 06/05/12 18:32 יד באייר התשעב

מפץ פוליטי בציונות הדתית: נפתלי בנט מקים מפלגה עצמאית
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

רעידת אדמה בפוליטיקה המגזרית: מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, נפתלי בנט, הודיע היום (א') על הקמת מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. אל מפלגתו של בנט חברו הרב הצבאי הראשי לשעבר, תא"ל הרב אביחי רונצקי ויו"ר תנועת "ישראל שלי", איילת שקד.

המפלגה החדשה, המשלבת ציבור חילוני ודתי, צפויה למשוך קולות מ"הבית היהודי", "האיחוד הלאומי" ואף "הליכוד". מטרת התנועה היא "לאחד את הציונות הדתית יחד עם הכוחות הלאומיים החילוניים ולייצר שיח והידברות חדשים, להוות גורם משמעותי מאזן מול נתניהו לאחר הבחירות ולפנות לבוחרי מפלגות ליברמן והליכוד", כך לדברי ראשי המפלגה.

הרשימה המלאה של המפלגה צפויה להתפרסם בימים הקרובים והיא תכלול אישים נוספים מהמחנה הלאומי-ציוני. נפתלי בנט ציין היום כי מטרת המפלגה החדשה היא "להחזיר את הציונות למרכז".

"הציבור שלנו יודע להוביל בכל מקום: בפיקוד בצה"ל, במערכת החינוך, בגרעינים הפזורים ברחבי הארץ, במפעלי חסד - ורק במקום אחד אנו לא נספרים: בכנסת ישראל. הפער הזה אינו נתפס. הגיע הזמן שאנו נתפוס פיקוד במדינה. נסתכל החוצה, על כלל הציבור הישראלי וניקח אחריות", ציין בנט.

לדבריו, "יש לנו אמירה בכל תחום: המדיני, הכלכלי, החברתי, החינוכי, ובעיקר - הערכי. הגיע הזמן להחזיר את האש לעיניים. להכניס אנשים חדשים ורעננים. ערכיים ובעלי קבלות. ללמוד מנבחרי הציבור המנוסים ולנוע קדימה. זוהי אינה משימה של בודדים, אלא של כל הציבור".

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, קרא לבנט להתמודד במסגרת מפקד "הבית היהודי" וולא להקים תנועה עצמאית אשר לדבריו תפצל את המחנה הלאומי. "אני מכיר את נפתלי בנט היטב, אפילו ערכתי את חופתו", אמר היום הרשקוביץ, שציין כי מדובר ב""אדם ראוי ומתאים לשליחות ציבורית". לדבריו הוא "עדיין מקווה שירוץ בפריימריס לרשימת "הבית היהודי-מפד"ל החדשה" -ולא יקים רשימה חדשה שתפצל את המחנה הלאומי".

הרשקוביץ ציין כי "העובדה שלא יתמודד על תפקיד היו"ר מותירה שתי אלטרנטיבות: דרך חדשה שתוביל לרשימה מאוחדת, לעומת התככנות והעסקנות".

יו"ר "האיחוד הלאומי", ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, ציין כי "הדבר האחרון שהציבור הדתי לאומי צריך עכשיו זה עוד פילוג. חבל מאוד שאלפי קולות ילכו לפח. הבית היהודי והאיחוד הלאומי ירוצו בבחירות יחד ויהיו כח משפיע בכנסת ובממשלה הבאה".