מפלגת יחד מערערת על תוצאות הבחירות: חשש ממשי לזיופים וסילופים בקלפיות

מפלגת יחד פנתה בדחיפות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית במכתב בו היא קובלת על חשש ממשי לזיופים, סילופים , אי סדרים והטיית הבוחר. בנוסף, הם אומרים, שכפי הנראה יערערו על התוצאות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/03/15 10:13 כח באדר התשעה

מפלגת יחד מערערת על תוצאות הבחירות: חשש ממשי לזיופים וסילופים בקלפיות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם נאמרה המילה האחרונה בנושא מפלגת יחד? לא מבחינת אנשי התנועה, מתברר, שפנו היום באמצעות עורך הדין איתמר בן גביר, באופן דחוף ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית סלים ג'ובראן, וקבלו על חשש ממשי לזיופים, סילופים, אי סדרים והטיית רצון הבוחר.

הדברים מגיעים על רקע העובדה שמפלגת יחד לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה, אך בסכום קולות נמוך יחסית. לכאורה, אם אכן יקבל ג'ובראן את העתירה, ייתכן כי בדרך כלשהי תצליח יחד לעבור את אחוז החסימה. עם זאת, יש לציין כי הסיכוי שג'ובראן יקבל את העתירה נמוך ביותר, וכי מדובר בניסיון עקר כפי הנראה.

"אני פונה אליך בהמשך לפניות רבות, תלונות ואף מספר עתירות שהגשנו במהלך יום הבחירות כאשר מהמידע שממשיך לזרום אלינו, עולה תמונה כללית מדאיגה , מטרידה שמפלגת יחד נפלה קורבן לקבוצות של אנשים שהתארגנו באופן שיטתי ומאורגן לתופעות של הפרת חוק שהטו את תוצאות הבחירות לכנסת ה 20 וחתירה תחת יסודות הדמוקרטיה”, כתב בן גביר לג'ובראן.

בן גביר מציין כי על פי מה שמתסמן, יגישו ביחד ערעור על תוצאות הבחירות, ומביא דוגמאות להטיות לכאורה. "כבר בצהריי יום הבחירות פנינו אל הועדה בתלונה דחופה ולפיה עשרות משקיפים של מפלגת יחד בבני ברק לא הוכנסו לקלפיות היות ולפי הטענה "היה בידם אישור מזוייף". פנינו בזמן אמת לוועדה והיועץ המשפטי של הועדה, עו"ד דין ליבנה הנפיק הודעה רשמית של הועדה שאין בעיה להכניס משקיפים עם אישור לא מקורי, דא עקא שלמרות האישור מועדת הבחירות, הרשו לעצמם המזכירים בקלפיות להתעלם מההנחיה ופועל יוצא הוא שכמות המשקיפים הייתה מזערית ולמעשה גם ספירת הקולות נעשתה כמעט ללא נציגים מטעם מפלגת יחד שלא רק שלא הורשו להיכנס אלא מקצתם נעצרו על ידי המשטרה בטענה שהם מחזיקים בתעודות מזוייפות.... דווקא בבני ברק היו לא מעט קולות פסולים כמו גם בשאר ריכוזי הציבור החרדי ואין צורך להכביר מילים במאבק שהיה באותו יום וגם בימים שלפני, מטעם סיעות מתחרות, על קולות המצביעים".

עו"ד בן גביר מוסיף כי: "הפגיעה ביכולת שלנו להשקיף על הבחירות בבני ברק עשתה את שלה, וידוע שבמשך יום הבחירות הגשנו לא מעט תלונות על העלמת פתקים של המפלגה ועל הסתרתם של פתקי המפלגה, ברשותנו עדויות רבות על כך, וכאמור חרף הפניות הרבות שלנו והעזרה מטעם אנשי הועדה המצב בעיר בני ברק לא השתפר ונהפוך הוא, הוחמר יותר ויותר ככל שנקפו השעות".

בן גביר מוסיף עוד כי העדויות לא הצטברו רק מבני ברק, גם מירושלים, מביתר, ממודיעין עילית ומאשדוד ולמעשה בכל הריכוזים החרדים עלתה תמונה מדאיגה מאוד, וכי מעבר לטענות על פגיעה בפתקים, גנבתם והסתרתם היו תופעות שבהם הגיעו מצביעים של מפלגת יחד, פנו אל יו"ר ועדת הקלפי ואמרו לו כי אין פתקים של "קץ - מפלגת יחד" והושב להם : "אז תצביעו לשס"”

"זאת ועוד, ידוע לך שרדיו קול חי - רדיו של הרשות השנייה - עשה במהלך כל יום הבחירות וגם בימים שלפני קמפיין אינטנסיבי, פוליטי, שקרא לפגוע במפלגת יחד ולהצביע למפלגות אחרות ולמרות צו מפורש שאדוני נתן, אנשי הרדיו המשיכו להתעלם מכך", מוסיף בן גביר ומאשים כי "המעשים החמורים לא רק השתקפו בשידורי הרדיו אלא גם בעשרות אלפי הודעות שאזרחים קיבלו עם קולו של מרן הרב עובדיה כאשר הוא קורא שלא להצביע למפלגת יחד. ישאל השואל איך יכול להיות כדבר הזה שהרי הרב נפטר דא עקא שהיום מסתבר שנלקחה הקלטה מהבחירות הקודמות בהן הרב קרא שלא להצביע למפלגת הרב אמנון יצחק ומאן דהוא פשוט חתך את ההקלטה כדי שיובן שיש קריאה שלא להצביע למפלגת יחד.... לאחר קולו של הרב עובדיה עלה רב נוסף שקרא להצביע לשס. אם לא די בכל אלה, הרי ביממה האחרונה נמצאו מספר קלפיות ( שלמות) זרוקות עם פתקי הצבעה של יחד במקומות שונים ברחבי הארץ”.

העדויות ממשיכות לזרום למטה המפלגה, מצאנו לנכון לעדכן את אדוני בנתונים אלה, שחלקם נמצאים בפני הוועדה כבר מיום הבחירות גם כדי שאדוני ישקול את המשך ההליכים ובנקיטת צעדים מטעם הוועדה עצמה , לטעמנו יש בדברים הללו ובכל החומר שממשיך להאסף ולהצטבר אצלנו כדי לגלות שהבחירות לכנסת ה 20, במיוחד בריכוזים החרדיים היו נוגועות בליקויים מהותיים ושורשיים”.

בן גביר חותם את מכתבו כי: "שורת הצדק ועריכה הבסיסים של מדינת ישראל מחייבים בדיקה מקיפה, כך אנו עושים בשעות אלה, נבקש מאדוני גם לתת הוראות מתאימות כאמור בדברי כב' השופט רובנשטיין בפרשת בית שמש עלינו להרחיק מן הכיעור על ידי ביעורו, ונדמה שמכתב זה לא רק נכתב בשם מפלגת יחד, אלא בשם הדמוקרטיה הישראלית כולה".