מפכ"ל המשטרה: "הצתה מכוונת היא בוודאי טרור"

רב ניצב רוני אלשיך ביקר בנווה צוף "משימה אחת היא הצלת חיים, משימה שנייה היא כיבוי מהיר". הנשיא ריבלין בנטף: "המפגשים שלנו עם שכנינו וידידינו בכל הקשור לכיבוי האש, אולי מצביעים על כך שיש תקווה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 27/11/16 15:31 כו בחשון התשעז

מפכ"ל המשטרה: "הצתה מכוונת היא בוודאי טרור"
דוברות המועצה האזורית מטה בנימין, צילום: דוברות המועצה האזורית מטה בנימין

"המקום הזה הוא עוד נקודה שבה עמדו למבחן כל כוחות ההצלה והביטחון. אני חושב שמה שהביא אותנו לתוצאה מול אתגר אש כל כך גדול היה שיתוף פעולה, חיבור בין כל השחקנים" אמר מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך בביקור ביישוב נווה-צוף חלמיש היום. במהלך השבת פונה היישוב כולו, המונה כ-350 משפחות, 45 בתים ניזוקו כתוצאה משריפה שהוצתה במקום וכ-18 בתים נוספים נשרפו כליל.

"אין שום סיכוי לייצר תוצאה של הצלת חיים כשכל אחד עובד לבד במצב כאותי כזה. אני שמח שמגיעים לאירועים כאלה יוצאים בלי נפגעים בנפש" אלשיך אמר כי ההחלטות מתקבלות בשטח תחת לחץ כבד ובמהירות שיא. "צריך להבחין בין שתי משימות, אחת היא הצלת חיים והשנייה היא כיבוי מהיר כדי להציל רכוש, זה לא תמיד הולך ביחד".

(צילום: דוברות המועצה האזורית מטה בנימין)

"אני לא ידוע להגיד בדיוק כמה מכלל האירועים היו הצתות ואני גם לא רוצה להפריע לפעולות החקירה" אמר אלשיך. "אין ספק שמנקודת זמן מסוימת שבא הנושא עלה לכותרות זה הפך להיות גל, כל אחד ראה כמה זה קל ופשוט לביצוע. אני מניח שהאירועים הראשונים היו אירועי רשלנות והיתר הצתות מכוונות אבל אנחנו חוקרים את הדברים בצורה מסודרת". אלשיך הדגיש כי אינו מעוניין להפריע למהלך החקירה אך נתפסו מציתים והם יועמדו לדין.

"אם הצתה היא מכוונת זה בוודאי טרור אגב זה לא חדש היו והיו אירועים כאלה בעבר. יש לנו כלים טובים, שטרם ניצלנו, להתמודד מול טרור. נבחן את הדברים ואם נחשוב שחסרים כלים נדרוש אותם, להבנתי יש כלים ואף אחד לא מפריע לנו להפעיל אותם".

(צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ביקר הבוקר ביישוב נטף, בהרי ירושלים, שנפגע גם הוא משריפה שהשתוללה באיזור ואמר כי "אנו צריכים להודות לשבח ולפאר את לוחמי האש, השוטרים ואנשי העורף - יחד איתם נשבח את כל המערכת האזרחית שנשמעה להוראות כדי שאף אחד לא יקפח את נפשו״.

״לו הייתי יכול הייתי לוחץ את ידי הכבאים, השוטרים וכוחות הבטחון כולם, בשמי ובשם העם בישראל כולו. עבדתם ללא מורא ופחד, מבלי לנוח, אני גאה בכם, יישר כוח״.

״טרור הוא טרור בכל מקום שבו הוא נמצא- נתייחס אליו בכל חומרת הדין״ הוסיף הנשיא ריבלין. "המפגשים שלנו עם שכנינו וידידינו בכל הקשור לכיבוי האש, אולי מצביעים על כך שיש תקווה, משום שבסופו של דבר הסכנות מאיימות על כולנו".

(צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

(צילום: מארק ניימן/ לע"מ)



👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן