מפוני עמונה: יישוב חדש עדיין אין, שם ליישוב כבר יש

כשאנשי עמונה ייכנסו ליישובם החדש הם יסירו את הלוט מעל השלט, בו יהיה כתוב: " ברוכים הבאים לעמיחי". הבעיה לדבריהם היא, שהקמת היישוב עצמו לא נראית באופק

חדשות כיפה 22/05/17 09:05 כו באייר התשעז

מפוני עמונה: יישוב חדש עדיין אין, שם ליישוב כבר יש
עמונה, צילום: מטה המאבק

יישוב חדש לעקורי עמונה עדיין לא נראה באופק, אך שם חדש דווקא יש. המתיישבים שפונו מבתיהם לפני יותר משלושה חודשים, החליטו כי משכנם החדש ייקרא 'עמיחי'. כך פרסם אמש כתב '360' חופי עמוס.

שם היישוב החדש הוחלט לאחר שיג ושיח בין המפונים לנציגי משרד הביטחון. עם זאת תוהים בעמונה כיצד מזדרזים לבחור שם ליישוב שעדיין לא קם, בעוד הם שוהים כבר מספר חודשים בצפיפות במדרשה בעפרה.

 

יו"ר מטה עמונה, אביחי בוארון אמר כי "שלושה חודשי ייסורים עברנו ולמרות ניסיונות לשבור את רוחנו לא ניכנע עד אשר יוקם הישוב החדש כפי שהבטיח ראש הממשלה". לדבריו, ''נשגב מבינתנו כי יש כאלה שעוסקים בתפל ובשמות ליישובים שכלל לא קמו. הגיע הזמן שמישהו יקים את הישוב, יתן לנו לחזור לחיים נורמליים ולשגרה ולהפסיק להזניח אותנו בתקווה שהעולם ישכח",

במוצאי השבת האחרונה, הגיע הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו לבקר את אנשי עמונה ולאור התנאים הקשים שראה, קרא לממשלה לקיים את התחייבותה למפונים ולהקים עבורם יישוב חדש בהקדם.