מפוני גוש קטיף לנתניהו: אל תהרוס את בית הכנסת במגרון

ועד מתיישבי גוש קטיף פנה לראש הממשלה בבקשה כי יימנע מהריסת מבני הדת במגרון, לאחר פינוי היישוב: "אל תתן יד להריסת מבני בית הכנסת ומקווה הטהרה ביישוב"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/09/12 17:18 טו באלול התשעב

מפוני גוש קטיף לנתניהו: אל תהרוס את בית הכנסת במגרון
Daniel Ventura-cc-by-sa, צילום: Daniel Ventura-cc-by-sa

ועד מתיישבי גוש קטיף פנה היום (א') לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה כי ימנע מהרס בית הכנסת ומקווה הטהרה ביישוב מגרון שפונה היום באופן סופי.

אליעזר אוירבך, מנהל ועד מתיישבי גוש קטיף, כתב לנתניהו בשם מפוני גוש קטיף לשעבר כי "אנו, שחווינו על בשרנו את החלטת ממשלת ישראל לעקירת חיינו ויישובנו מגוש קטיף לפני שבע שנים, עומדים היום כואבים והמומים למול העובדה כי ממשלת ישראל חוזרת על הטעות והעוול הנורא בהריסת ההתיישבות ובעקירת הבתים במגרון".

אוירבך, ששימש ראש המועצה הדתית בגוש קטיף קודם פינויו, כותב כי "בגוש קטיף, לאחר דיונים רבים, הוחלט שלא להרוס את מבני הדת. לאחר שנעשה הדבר ופונו משפחות מגרון עדיין אנו פונים אליך בבקשה שלא תיתן יד להריסת מבני בית הכנסת ומקווה הטהרה ביישוב מגרון".

לדבריו, "לאחר רכישת רוב הקרקעות של היישוב מגרון מידי בעליהן הפלסטינים, ההיגיון והצדק הציבורי היה מחייב כי פרקליטות המדינה היא זאת שתפנה לבג"ץ בבקשה לבטל את פסק הדין".

"אנו, קוראים לך היום להוביל מהלכים שיחזקו את ההתיישבות בארץ וביו"ש בפרט כחלק מאמירה ציונית המשקפת את זכותנו בארץ", חתמו בועד את מכתבם.