מפגינים בכניסה לאלקנה קראו לח"כ סלומינסקי להתפטר

הערב נערכה הפגנת מחאה בכניסה לאלקנה, יישובו של ח"כ ניסן סלומינסקי. המפגינים דרשו מסלומינסקי להתפטר מתפקידו לאור הטענות כי הטריד מינית נשים. "אנו מצפים מחבר כנסת לאמות מידה מוסריות גם אם לא יוכרע דבר בדין הפלילי"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 01/01/17 22:26 ג בטבת התשעז

מפגינים בכניסה לאלקנה קראו לח"כ סלומינסקי להתפטר
מארגני ההפגנה, צילום: מארגני ההפגנה

מצביעי הבית היהודי ואנשי הציונות הדתית הפגינו הערב (ראשון) בכיכר הכניסה ליישוב אלקנה שבשומרון, בו מתגורר ח"כ ניסן סלומינסקי. נגד ח"כ סלומינסקי עלו האשמות בנוגע להטרדה מינית של נשים, המפגינים קראו לחבר הכנסת להתפטר והביעו תמיכה במתלוננות.

"אנו חשים בושה עמוקה על כך שחבר הכנסת סלומיאנסקי ממשיך לייצג אותנו בכנסת" אמרו מארגני ההפגנה. "אנו מצפים מחבר כנסת לאמות מידה מוסריות גם אם לא יוכרע דבר בדין הפלילי".

(צילום: מארגני ההפגנה)

מארגני ההפגנה הדגישו כי על אף שנגד סלומינסקי לא הוגש כתב אישום ונכון לעכשיו לא הוגשה נגדו אפילו תלונה במשטרה, העדויות שהגיעו לידי ראש העיר צפת, הרב שמואל אליהו ומקימת 'פורום תקנה', הרבנית יהודית שילת, מספיקות כדי לדרוש את התפטרותו המיידית של סלומינסקי מתפקידו הציבורי כחבר כנסת. "איננו צריכים לשמוע את עדויות המתלוננות בעצמנו - אנו סומכים ידינו על הרב שמואל אליהו, הרב איתן אייזנמן והרבנית יהודית שילת".

"אנו מעודדים את הנפגעות להתלונן במשטרה - אך יודעים כי רק גיבוי שלנו יוביל אותן לכך. בני הציונות הדתית, מצביעי הבית היהודי, זוהי חובתנו המוסרית".

(צילום: מארגני ההפגנה)

מוקדם יותר הערב מסרה אפרת גורן, יוזמת ההפגנה, ל'כיפה' כי "הנושא ממש בער בי בימים האחרונים והרגשתי צורך לפעול בזה. הלכתי כמה ימים בתחושה מאוד קשה שהציבור לא עושה שום דבר. היו כמה רבנים ששמעו את העדויות, אמרו שמדובר במעשים חמורים ולא ב'סתם חיבוקים' ועדיין נראה כאילו הכל חזר למסלולו. הרגשתי שהציבור צריך לצאת ולמחות על זה. בעצם אנחנו קוראים לו להתפטר".


(צילום: מארגני ההפגנה)

(צילום: מארגני ההפגנה)