מערת המכפלה הוצפה: "בושה שכך נראה אחד המקומות המקודשים ליהדות"

הגשמים העזים הציפו את מערת המכפלה עד לגובה של 30 סנטימטרים, מה שמנע כניסת מתפללים ומבקרים אל המקום. בקריית ארבע קוראים למדינה להשקיע בשיפוץ המקום

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/11/12 12:16 כח בחשון התשעג

מערת המכפלה הוצפה: "בושה שכך נראה אחד המקומות המקודשים ליהדות"
יחצ, צילום: יחצ

הגשמים העזים שפקדו את המדינה במהלך הימים האחרונים הציפו את מערת המכפלה שבחברון עד לגובה של 30 סנטימטרים, מה שמנע את כניסתם של מבקרים ומתפללים אל האתר הקדוש. ההצפה נרמה כתוצאה מזרימת המרזבים והמחסור בקירוי באולם החצר.

מדובר בהצפה הראשונה של החורף שחוזה את המשך החודשים הקרובים - אם נושא הגג והמרזבים לא יפתר, המקום הקדוש יבוזה במהלך כל העונה. הבעיה העקרונית היא שכל המרזבים יורדים לאולם "החצר" ומצפים אותו.

כזכור, זה מספר שנים שראשי מנהלת מערת המכפלה מנסים להוביל את השלמת איטום הסככה מעל לאולם החצר. תוכניות מסודרות לקירוי האולם כבר הוגשו מספר פעמים למנהל האזרחי אך התוכניות הללו לא עברו את הדרגים הבירוקרטיים. בנוסף, בכדי לפתור את בעיית המרזבים, תלויה מנהלת מערת המכפלה בהחלט הוואקף שמסרב כרגע לטפל בבעיה.

ראש המעוצה הדתית בקרית ארבע חברון, האחראי על הטיפול במערת המכפלה, יוסי דיין, ציין כי "לא יתכן כי אחד המקומות המקודשים ביותר לעם היהודי יקלע למצב מביש זה. מדובר בסיטואציה מבזה שלא תעלה על הדעת. אני קורא לשלטונות להתערב ולדאוג לפתרון בנושא".