מערכת ההסקה במקווה ביהוד תוחלף

שלושה ימים לאחר הפרסום ב'כיפה', ובעקבות התערבותו של סגן השר הרב אלי בן דהן, מותקנת במקווה ביהוד מערכת הסקה חדשה שתאפשר הטבילה במקום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/09/14 15:17 כג באלול התשעד

מערכת ההסקה במקווה ביהוד תוחלף
חני ירס, צילום: חני ירס

ביום שלישי התפרסם ב'כיפה' המצב העגמומי של מקווה הטהרה בעיר יהוד. כבר לפני שמונה שנים התריעו תושבות העיר כי אחד משני המקוואות הפעילים בעיר, אשר נמצא בשימוש שנים רבות, התבלה ואינו ראוי לשימוש, וכי יש לפעול להקמת מקווה חדש שיוכל לתת מענה לציבור הנשים הרב המבקש לטבול במקום. לאחר שגוף החימום במקווה התקלקל והובהר כי לא ניתן יהיה לתקנו, התקבלה תרומה לצורך התקנת גוף חימום חדש.

היום (ה') נודע ל'כיפה' כי בעקבות הכתבה ובזכות סיוע של סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, מותקנת במקווה בעיר מערכת הסקה חדשה, אשר תאפשר את הטבילה במקווה. עד אמצע השבוע הבא צפויה להסתיים התקנת מערכת חימום חדישה ברמה גבוהה אשר תתן הספקה של מים חמים למקווה באופן מסודר. הדבר התאפשר בזכות סכום של כחמישים אלף שקלים שהוקצו לעניין מתקציב רזרבת שר. נציין כי המערכות מותקנות לאחר ששנים המקווה הוזנח בתקופת יו"ר המועצה הדתית הקודם, שמונה מטעם מפלגת ש"ס.

"נשות העיר יהוד תוכלנה לחזור ולקיים את מצוות הטבילה הודות לשיתוף פעולה שלי עם יו"ר המועצה הדתית ביהוד שימי בונפיל. זו רק דוגמא אחת מיני רבות שמתיחת הפנים של שירותי הדת מניבה פירות של שירות יעיל ומהיר לכלל אזרחי ישראל".

יו"ר המועצה הדתית ביהוד, מר שימי בונפיל: "אני שמח לבשר לתושבות העיר יהוד שבתוך זמן קצר והודות לשיתוף פעולה עם סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן מותקנות כעת במקווה ביהוד מערכות חימום והוא יחזור לפעול כרגיל בימים הקרובים. המועצה הדתית תמשיך להעניק שירותים ידידותיים, יעילים ומהירים".