מענק של 100 אלף שקלים לרוכשי דירה בירושלים

השר אורי אריאל העביר את ההחלטה להעניק מענק זה לרוכשי דירה ראשונה בירושלים. ברקת: "חלק נוסף במאמץ להפוך את ירושלים אטרקטיבית לצעירים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/06/13 13:22 י בתמוז התשעג

מענק של 100 אלף שקלים לרוכשי דירה בירושלים
rpoll-cc-by, צילום: rpoll-cc-by

השר אורי אריאל, שר השיכון, העביר היום (ג‘) החלטה לפיה רוכשי דירה ראשונה בירושלים יהיו זכאים למענק בגובה 100,000 שקלים. ההצעה נידונה ב-12 השנים האחרונות, ואריאל הצליח ”לחתוך“ את הסחבת ולהעביר את ההחלטה.

סעיף ישן לחוק הדיור, שהרחיב את המענק לרוכשים בירושלים, הוקפא במשך שנים על ידי חוק ההסדרים. בחודש שעבר הסעיף חזר להיות בתוקף אך הבנקים לא עודכנו בשינוי ולא העניקו את המענקים, כאשר האוצר החל בהליכי חקיקה לביטולו הסופי של החוק. בעקבות התערבות השר אריאל ופנייתו לראש הממשלה ולשר האוצר הוחלט להורות לבנקים לאפשר את קבלת המענקים על פי חוק.

על פי הסיכום בפועל - את המענק יקבלו כל רוכשי דירות ראשונות הזכאים (מי שאין ולא הייתה בעבר דירה בבעלותו) מקבלן או מיד שנייה, שרכשו אותה החל מה-5 במאי 2013 עד שיבוטל החוק (כדאי להזדרז שכן הוא בתהליכי ביטול פרלמנטריים על ידי האוצר). בנוסף וללא קשר למעמדו של החוק, רוכשי דירה ראשונה (זכאים שאין ולא הייתה בבעלותם דירה) בבנייה רוויה מקבלן במחיר של עד 1.8 מליון שקלים כולל מע"מ יהיו זכאים למענק עד סוף אוקטובר 2013. כך, תיווצר הזדמנות אטרקטיבית לזוגות צעירים חסרי דירה הרוכשים דירות חדשות בירושלים למשך מספר חודשים נוספים.

במשרד השיכון אומרים היום כי ההוראה לתקצוב תגיע לבנקים תוך כשבוע על ידי האוצר. אין זה משנה את העובדה שכל מי רכש דירה בטווח התאריכים האמור ועומד בתנאי החוק לעיל זכאי לקבל את המענק עם הגעת ההוראה לבנקים.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, בירך על ההחלטה ואמר: ”המענקים לרכישת דירה במסגרת ההסדר שמתגבש יקלו על זוגות צעירים שחשובים כל כך לעתידה של ירושלים, והם חלק נוסף במאמצים הרבים שלנו להפוך את ירושלים אטרקטיבית לצעירים, להמשיך לחזק אותה ולשנות את המגמות שאפיינו אותה בעבר“.