מעל 20 עצורים בהפגנות נגד השב"כ

אמש התקיימו מספר הפגנות מחאה נגד התנהלות השב"כ בחקירת העצורים החשודים בפרשת דומא. מאות הפגינו חלקם נעצרו על ידי המשטרה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 23/12/15 09:23 יא בטבת התשעו

מעל 20 עצורים בהפגנות נגד השב"כ
ארגון חוננו, צילום: ארגון חוננו

המחאה כנגד עינוי הנערים היהודים בידי השב"כ נמשכת. מאות אזרחים הפגינו במספר מוקדים ברחבי הארץ, המשטרה עצרה למעלה מ-20 מפגינים במוקדים השונים. ההפגנות התקיימו בצומת התשבי, בירושלים, ברעננה, בראש העין, באריאל ובלוד.

בצומת התשבי הפגינו כ-200 איש אשר חסמו לזמן ממושך את הצומת לתנועה. לדברי המפגינים, כוחות משטרה גדולים שהגיעו למקום הפעילו אלימות קשה. 19 מפגינים נעצרו, על פי טענת המפגינים חלקם בשעה שעמדו על המדרכה מבלי שחסמו את הכביש.

אורית שפיץ, תושבת האזור שהשתתפה בהפגנה העידה כי המשטרה הפעילה אלימות קשה מאוד נגד נערים שהפגינו: "ראינו את המראות של עמונה ושל ההפגנות לפני הגירוש מגוש קטיף. תפסו חברה וחנקו אותם, בעיטות, אגרופים, דפקו ראשים בניידת. אני הייתי בעמונה וכל המראות חזרו חזרה. חוץ מאלות הכל היה כאן".

בירושלים הפגינו כ-300 איש בגשר המיתרים בכניסה לעיר וקראו "יהודי לא מענה יהודי". ארבעה מפגינים נעצרו ונלקחו לחקירה.

הפגנה נוספת התקיימה מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט ברעננה בהשתתפות כ-40 מפגינים ובהם בני משפחות העצורים וכן הרב יהושע שמידט, רב הישוב שבי שומרון. המפגינים קראו "בנט זה לא אח" ו"יהודי לא מענה יהודי", זאת במחאה על התבטאויותיו של בנט, המגבות את השב"כ על רקע הדיווחים על עינויים קשים שעברו העצורים.

במקביל הפגינו עשרו מול ביתו של השופט ארז נוריאלי בראש העין ומחו על כך שלמרות ששמע את תחינותיהם של העצורים שעונו, סירב להפסיק את החקירה ולבדוק את הדברים, אלא האריך את מעצרם. המפגינים שוחחו עם אשתו של השופט ושכניו, ולדבריהם זכו לתמיכה רבה מהשכנים, אך נוריאלי עצמו נמנע מלדבר עימם.

בצומת אריאל הפגינו כ-20 מתושבי השומרון וחסמו את הכביש לתנועה לזמן קצר. כח משטרה הגיע למקום ומנע את המשך חסימת הכביש. מוקדם יותר אתמול הפגינו עשרות מול בית המשפט המחוזי בלוד בשעה שהתקיימו במקום דיונים לשניים מעצורי הפרשה.

אתמול טען עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים בפרשה, שמרשו הודה במיוחס לו בגלל שעבר עינויים קשים שלא איפשרו לו להתנגד להוראות השב"כ. בן גביר דרש בשל כך לעצור את החקירה.