מסתמן: שקד תקבל את תיק המשפטים

בליכוד קיימו דיונים אל תוך הלילה בניסיון להגיע להסכמות על דרישותיו של יו"ר הבית היהודי – מתן תיק המשפטים לאיילת שקד. מסתמן כי יסכימו לדרישות, והבית היהודי תקבל שני תיקים בכירים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/05/15 09:12 יז באייר התשעה

מסתמן: שקד תקבל את תיק המשפטים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

המאבק בשאלה מי ימצמץ ראשון - הליכוד או הבית היהודי - מתקרב לנקודת הסיום שלו, כשהדד ליין הינו עד הלילה בחצות, אז יצטרך ראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי יש בידיו הסכמות עקרוניות מהמפלגות המרכיבות את הקואליציה.

אך מצב זה עדיין רחוק, אפילו רחוק מאוד כרגע, כשעיקר דרישותיו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מתמקדות סביב תיק המשפטים שמיועד להגיע לאיילת שקד. עם זאת, על פי דיווח ברשת ב' בנט דורש גם את תיק הביטחון, אך כפי הנראה מדובר בניסיון ללחוץ על נתניהו לקבל את דרישתו באשר לתיק משפטים.

אתמול בערב פורסם כי בנט דורש את תיק המשפטים, והדגיש כי יש להשביע מיד את שקד, זאת מחשש שמספר השרים לא יוגדל. מי שנתן את האות לטלטלה הפוליטית היה יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמןשהודיע אמש כי לא יצטרף לקואליציה ופתח מחדש את המרוץ לתיק החוץ. שעות ספורות לאחר מכן חתם יו"ר ש"ס אריה דרעי על ההסכם הקואליציוני עם הליכוד שגרם לזעם רב בבית היהודי בעיקר בשל ההסכמות בנוגע לחוק הגיור ולבתי הדין הרבניים ומינוי דיינים, מה שמותיר כעת את קואליציית נתניהו על 53 שרים בלבד.

בליכוד קיימו דיונים אל תוך הלילה בניסיון להגיע להסכמות על דרישותיו של יו"ר הבית היהודי, וכפי הנראה הם אכן יסכימו לדרישותיו, והבית היהודי תסיים את המו"מ עם הישג גדול - שני תיקים בכירים בתוך המפלגה. עם זאת, מי שעלול להיות פחות מרוצה הוא יו"ר תקומה אורי אריאל אשר יקבל את תיק החקלאות בעוד שקד תעקוף אותו ותקבל תיק בכיר יותר.

בסך הכל, אם אכן המגעים יגיעו לכדי סיכומים, אומנם הבית היהודי לא תקבל דריסה בתחום הדתות למעט בוועדה למינוי דיינים, אך תרשום הישג יפה מאוד בדמות תיק החינוך ותיק המשפטים.