מסתמן: סניף בני עקיבא בבת ים - ניצל מסגירה

מכירת הסניף לחברת נדל"ן פרטית בוטלה לאחר מו"מ ממושך. עכשיו הכדור במגרש של אנשי מפלגת הבית היהודי שימלאו הבטחתם בדבר השגת תגמול כספי לרוכש הקרקע שהסכים לוותר על הרכישה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 01/10/13 13:59 כז בתשרי התשעד

מסתמן: סניף בני עקיבא בבת ים - ניצל מסגירה
עמוד הפייסבוק של ועד הפעולה למען סניף בני עקיבא בבת ים, צילום: עמוד הפייסבוק של ועד הפעולה למען סניף בני עקיבא בבת ים

לפני כמעט שנה דיווחנו כאן בכיפה על מכירתו המצערת של סניף בני עקיבא בבת ים, לידיה של חברת נדל“ן פרטית. אחר חודשים רבים של משא ומתן חשאי, כעת מסתמן כי ביטל אליהו ששון, יו"ר חברת הנדל"ן שרכשה את המקום ומתמודד לראשון עיריית בת ים מטעם הליכוד, את חוזה המכירה. עכשיו הכדור במגרש של אנשי מפלגת הבית היהודי שימלאו הבטחתם בדבר השגת תגמול כספי לרוכש הקרקע שהסכים לוותר על הרכישה.

בתום משא ומתן חשאי, שנמשך חודשים ארוכים הצליחו אנשי סניף בני עקיבא בעיר בת ים להגיע להישג דרמטי לביטולה של עסקת מכירת הסניף. במשך חודשים ועל פני דיונים רבים נועדו בשולחן המשא ומתן ועד הסניף, תנועת בני עקיבא, הפועל המזרחי, הבית היהודי ואליהו ששון, העומד בראש החברה שרכשה את המקום, משא ומתן שכאמור הגיע לביטול עסקת המכירה.

"למרות שנאמר לנו לכל אורך הדרך, כולל על ידי מי שהיו אמורים לסייע לנו במאבק, שאין סיכוי שנצליח במלאכתנו, ועד הפעולה הצליח לקבל את הסכמת הגורמים המעורבים בהחזרת הגלגל לאחור, מתוך הבנה שלא ניתן למכור בית כנסת, חדר הנצחה וסניף פעיל, המשמש בית למאות חניכים", מגיבים בוועד הפעולה להצלת הסניף נוכח ההישג, "לשמחתנו, המאמצים הרבים נשאו פרי ותודתנו שלוחה למאות הבוגרים וההורים שמחזקים ותורמים מזמנם ולחניכי הסניף שלא מרפים ונלחמים על ביתם. תודה מיוחדת למזכ"ל בני עקיבא, דני הירשברג, שללא הסיוע והגיבוי שלו, לא היינו מגיעים להיכן שהגענו".

אלא שהסאגה הארוכה טרם הגיעה לסיומה. לאחר שחברת הנדל"ן הסכימה לבטל את חוזה הרכישה בהוראתו של אליהו ששון, על מפלגת הבית היהודי הארצית למלא התחייבותה במשא ומתן. התחייבות המפלגה להשבת כספו של רוכש הקרקע על מנת שהמקום יעבור לבעלותה הבלעדית של תנועת בני עקיבא. עד שאנשי מפלגת הבית היהודי לא ינקטו צעדים הרי שהצדדים לא יחתמו על חוזה סופי לביטול עסקת המכירה.

"עלינו לוודא סופית שהפועל המזרחי והבית היהודי אכן יעמדו בהתחייבותם כי כרגע המילה האחרונה בידיהם", אומרים בוועד הפעולה להצלת סניף בת ים, "כבר בימים הקרובים ניתן יהיה לחתום על ביטול העסקה, בהתאם למתווה שסוכם ובהתאם להבטחת הבית היהודי".