מסתמן: ניר אורבך ימונה למנכ"ל "הבית היהודי"

מינויו הצפוי של אורבך, ראש מטה הבחירות של היו"ר נפתלי בנט, טעון אישור סופי של ועידת המפלגה. יתר המתמודדים הבולטים לתפקיד פרשו ביממה האחרונה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/02/13 19:59 ט באדר התשעג

מסתמן: ניר אורבך ימונה למנכ"ל "הבית היהודי"
יחצ, צילום: יחצ

ניר אורבך, ראש מטה הבחירות של יו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, צפוי להתמנות מחר (ד‘) למנכ“ל המפלגה - זאת לאחר שמרבית המועמדים הבולטים לתפקיד פרשו מהמרוץ. המועמד המרכזי, שוקי זוהר, בעבר עוזרו הפרלמנטרי של זבולון אורלב, הודיע הערב באופן רשמי על פרישה מהמרוץ.

אורבך כיהן בעברו כסמנכ"ל "מפעלות הציונות הדתית" ונמנה על מייסדי פורום הממ"דים הארצי ופורום המדרשות התורניות לבנות. בתקופת הפריימריז למפלגה והבחירות לכנסת, שימש כראש מטה הבחירות של בנט. הוא נחשב ליד ימינו הפוליטית, בעיקר בקרב אנשי השטח ופעילי המפלגה. אישור מינויו של אורבך לתפקיד מנכ“ל המפלגה, שיאוחד עם תפקיד מזכ“ל המפלגה המיתולוגי, מהווה הישג לבנט אשר ביקש למנות את אורבך לתפקיד.

ועידת המפלגה שתתכנס מחר בבנייני האומה בירושלים תעסוק גם בקיבוע פריימריז למפלגה. כמו כן, בעקבות מחלוקות פנימיות בתוך המפלגה ומתוך כוונה לאייש את תפקידי השרים באופן דמוקרטי, יבקש בנט להעביר אישור החלטה לפיה תהליך בחירת השרים וסגני השרים תתבצע על פי המלצתו - בכפוף לאישור המרכז.