מסתמן: משרד הביטחון יטיל סנקציות על מכינת ´בני דוד´

מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם צפוי להטיל עיצומים מיוחדים על המכינה הקדם-צבאית בעלי, וזאת בעקבות דבריו החריפים של הרב יגאל לוינשטיין בנוגע לגיוס בנות

חדשות כיפה 23/04/17 17:21 כז בניסן התשעז

מסתמן: משרד הביטחון יטיל סנקציות על מכינת ´בני דוד´
Miriam Alsterl/Flash90, צילום: Miriam Alsterl/Flash90

מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם צפוי להטיל עיצומים מיוחדים על המכינה הקדם-צבאית בעלי, וזאת בעקבות דבריו החריפים של הרב יגאל לוינשטיין בנוגע לגיוס בנות. כך פרסם היום יוחאי עופר באתר nrg.

בראשית החודש נערך שימוע לראש המכינה בעלי, הרב אלי סדן. על פי הפרסום, מסתמן כי משרד הביטחון לא יקבל את עמדת המכינה, ובימים הקרובים יודיע המנכ"ל על הטלת עיצומים. כפי שפורסם בעבר, העיצומים של המשרד נוגעים בעיקר לאפשרות הארכה של הלימודים במכינה מעבר לשנה הראשונה ללא הגבלה, הטבה ייחודית השמורה למוסד 'בני דוד' בעלי בלבד. 

כזכור, לפני כחודש שלח מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אודי אדם מכתב לראשי מוסדות בני דוד בעלי והזמין אותם לשימוע לפני ביצוע החלטתו של שר הביטחון. לאחר פרסום התבטאויתיו של הרב יגאל לוינשטיין לגביי שירות משותף העמיד שר הביטחון אולטימטום לישיבה: התפטרות של הרב לוינשטיין מחינוך במוסדות בני דוד, אוו  תבוטל ההכרה במכינה גם כמכינה וגם כישיבת הסדר.

מנכ"ל המשרד, אודי אדם כתב במכתבו: "ההשתלחויות הקשות, החוזרות ונשנות של הרב לוינשטיין נגד נשים המשרתות בצה"ל ונגד אוכלוסיות אחרות של משרתים פוגעות פגיעה קשה בצה"ל ובאוכלוסיות המשרתות בו, בערכי צה"ל ובמדינת ישראל וכן בסמכות מפקדי צה"ל, בלכידות השורות ובפיקוד על המשרתים".

"הכללתו של הרב לוינשטיין בסגל ישיבת ההסדר מעלה חשש כי חניכי הישיבה שכידוע הינם חיילי צה"ל בשירות משולב נחשפים לדעות האמורות הפוגמות במטרות הלימודים בישיבת ההסדר ובתכנית הלימודים שלה, אשר אמורה לחנך לשירות ערכי ומלא בצה"ל וכיבוד הפיקוד של צה"ל וכלל המשרתים בו".

המנכ"ל הוסיף כי "בכוונת שר הביטחון ליברמן לבטל את ההבחנה הנהוגה כיום בין מוסדות בני דוד בעלי לבין המכינות הקדם צב האחרות, בעניין אי ההגבלה של המכינה במכסות דחיית שירות לחניכים בשנה ב' ובמכסות המעבר של החניכים בתוך מוסדות עלי ולמוסדות אחרים, בשל הפגיעה בשוויון אל מול כלל המכינות".