מסתמן: חוק אריאל-עמאר לא יעבור בוועדת השרים לענייני חקיקה

חברי "הבית היהודי" החלו לקדם חקיקה במסגרת ה"דיל" עם ש"ס, אלא שבשלב זה המהלך נתקל בהתנגדות עזה בוועדת השרים לענייני חקיקה, שתדון בהצעה ביום ראשון הקרוב

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/05/13 13:31 יב בסיון התשעג

מסתמן: חוק אריאל-עמאר לא יעבור בוועדת השרים לענייני חקיקה
אבי פרידמן, יחצ, צילום: אבי פרידמן, יחצ

חברי סיעת ”הבית היהודי“ התחילו היום (ג‘) לקדם את שינוי החקיקה שיאפשר את התמודדותו של הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי לישראל, תמורת הארכת כהונתו של הרב הראשי הספרדי המכהן, הרב שלמה עמאר.

על פי הצעת החוק שהגיש היום ח“כ זבולון כלפה מ“הבית היהודי“, המפלגה מציעה את תיקון החוק שקובע מגבלת גיל לבחירת הרבנים הראשיים - עד גיל 70. ”תיקון הסעיף מציע לבטל את הרף העליון של מגבלת הגיל, שתחם את גיל המועמדים לכהונה כרבנים ראשיים לגיל 70 בלבד. מוצע לבטל מגבלה זו, וזאת, נוכח העובדה שאין מדובר ב"עובד" המחויב בפרישה בגיל פרישה, אלא בנבחר ציבור. ממילא לא אמורה להיות כל מניעה מהתמודדות מעל גיל הפרישה“, נכתב בהצעת החוק של כלפה.

סיכויים קלושים להצלחת המהלך, הרב אריאל (צילום: באדיבות ישיבת רמת גן)

כלפה טוען בהצעת החוק כי אין סיבה להגביל את גילו של הרב הראשי, כפי שגילו של נשיא המדינה איננו מוגבל ובדומה למינויו של מבקר המדינה. ”במקורות ישראל אנו מוצאים כי ישנו יתרון לתלמידי חכמים זקנים - ’תלמידי חכמים, כל זמן שמזקינין - חכמה נתוספת בהם‘“, הוסיף כלפה בהצעת החוק, זאת ”במיוחד נוכח העובדה שרב ראשי מכהן מנוע מלהתמודד לכהונה נוספת בתקופה הסמוכה לכהונתו אולם איננו מנוע מלהתמודד (בכפוף למגבלת הגיל המפורטת לעיל) בתקופה שאינה סמוכה לכהונתו“.

עם זאת, לכיפה נודע כי חברי ”הבית היהודי“ שהתחילו לעבוד על קידום הצעת החוק שתובא לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, כבר נתקלו בקשיים ובהתנגדות עזה בקרב השרים - בין היתר מ"יש עתיד" ו"התנועה". ”יש סיכוי קלוש מאוד שההצעה הזו תעבור בשלב זה“, אמר גורם במפלגה לכיפה, ”יש לא מעט מתנגדים ל“דיל“ הזה עם ש“ס וההערכה שלנו היא שהחוק ייפול בוועדת השרים“.

אתמול כינס יו“ר המפלגה, השר נפתלי בנט, את חברי סיעתו וקרא להם להתחיל לפעול לקידום ה“דיל“. עם זאת, מקורביו של בנט וגורמים במפלגה טוענים כי המהלך נועד ”למצות את המהלך הפוליטי ולתת לו להיכשל כדי שלא לפגוע ברב חיים דרוקמן“. סיבה נוספת מאחורי המהלך מבקשת למנוע פילוג פנימי במפלגה מול אנשי ”תקומה“, שתומכים ב“דיל“, לבין הגורמים במפלגה שמעדיפים את מועמדותו של הרב דוד סתיו.