מסתמן: הרב יונה מצגר יועמד לדין

גורמים בפרקליטות טוענים כי יש תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר. האשמות: קבלת שוחד, הלבנת הון ועברות נוספות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/07/14 11:59 יח בתמוז התשעד

מסתמן: הרב יונה מצגר יועמד לדין
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חמישה חודשים לאחר הגשת המלצות המשטרה בדבר העמדתו לדין של הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר בחשד לעברות שוחד, הלבנת הון ועברות נוספות, מסתמן כי פרקליטות המדינה יגישו נגדו כתב אישום.

בפרקליטות המדינה התגבשה החלטה להעמיד לדין את הרב הראשי לשעבר , החשוד בקבלת מיליוני שקלים תמורת פעולות כמו מינוי רבנים ואישור הליכי גיור, כך מובא ברשת ב'. גורמים בפרקליטות סבורים שיש תשתית ראייתית להאשים את הרב מצגר בעברות המדוברות.

ההחלטה הסופית בעניין נתונה בידי היועץ המשפטי לממשלה, ואפשר כי היא תתקבל אחרי שיוצע לרב מצגר לערוך לו שימוע.

כזכור, בפברואר 2014 הודיעה משטרת ישראל כי היא ממליצה להעמיד את הרב מצגר לדין בגין קבלת שוחד של מיליוני שקלים.

בחודש יוני 2013, לקראת סיום תפקידו כרב הראשי פשטו חוקרי משטרת ישראל על ביתו של הרב מצגר ועל משרדיו והחרימו מסמכים ומחשבים, זאת במסגרת חקירה מקיפה של יחידת להב 433 בעניינם של הרב מצגר ומעורבים נוספים בחשד לביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות, בסכומים הנאמדים במיליוני שקלים, וזאת במהלך התקופה בה הרב מצגר כיהן בתפקידו כרב הראשי לישראל.

במהלך החקירה נחקרו עשרות מעורבים, ובמקביל נערכו חיפושים במספר זירות, במהלכם נתפסו חומרים רבים הקשורים לפרשה. כמו כן נתפסו נכסים וחשבונות בנק לצרכי חילוט.

לדברי המשטרה, "מממצאי החקירה בשלביה השונים עלתה תמונה שהלכה והתבהרה, לפיה מצגר קיבל על-פי החשד לאורך שנים כספים אסורים בשווי הנאמד במיליוני שקלים, בתמורה לביצוע פעולות ולקבלת החלטות במגוון תחומים המצויים בליבת עיסוקו כרב ראשי - תרומות, גיורים, הליכי מינוי רבנים, קשרי שוחד עם בעלי הון, טובות הנאה ועוד".

ההחלטה הסופית האם להעמיד את הרב מצגר לדין נתונה בידי היועץ המשפטי לממשלה יהודה ווינשטיין וייתכן כי היא תתקבל לאחר שימוע לרב מצגר.