מסתמן: הרב הלל הורביץ יכהן כחבר כנסת עד הבחירות

את מקומו של אורבך בכנסת ימלא כפי הנראה עד לבחירות הרב הלל הורביץ מחברון שנמצא במקום ה-13 ברשימה המשותפת לתקומה ולבית היהודי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/02/15 14:04 כז בשבט התשעה

מסתמן: הרב הלל הורביץ יכהן כחבר כנסת עד הבחירות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב הלל הורביץ, יו"ר מועצת בתי העלמין בירושלים, איש חברון, ייכנס כפי הנראה לכנסת מטעם הבית היהודי עד לבחירות, בעקבות פטירתו של השר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך ז"ל. הורביץ ששימש בשנים האחרון כראש מועצת בתי העלמין בירושלים נבחר ברשימת תקומה במקום החמישי שהעניק לו את המקום ה-13 ברשימה המשותפת של הבית היהודי.

הרב הורוביץ, הוא חתנו של הרב זלמן מלמד, אב לתשעה, גדל במרכז שפירא. הוא תושב חברון מגיל 13. למד בישיבת אור עציון, בישיבת בית אל ובישיבת מרכז הרב, שם הוסמך לרבנות על ידי הרב אברהם שפירא.

לאחר שסיים קורס רבנים צבאיים בהצטיינות ב-1987 התגייס לרבנות הצבאית כאיש קבע ומונה לרב חטיבת גבעתי בתקופת האינתיפאדה הראשונה. בעל תואר שני במנהל עסקים.

בשנת 1990 החל לשמש כר"מ בישיבת ההסדר בקריית ארבע במשך 3 שנים. משנת 1992 הוא משמש כמנהל היישוב היהודי בחברון. בשנות פעילותו הצליח הורוביץ לחבר לחברון תורמים מהארץ ומחו"ל.

הרב הורוביץ קידם את פרויקט "נעלה לחברון" המביא תלמידים ממערכת החינוך ותנועות הנוער לביקור בחברון ובמערת המכפלה.

הורוביץ כיהן כיועץ בכיר‏ במשרד החינוך בתקופת כהונתו של צבי הנדל כסגן שרת החינוך (2003-2004) עד לפרישת סיעתו מהקואליציה על רקע תכנית ההתנתקות מגוש קטיף.

לקראת פינוי גוש קטיף, עבר עם משפחתו לכפר דרום כדי לתמוך במתיישבים. הוא ומשפחתו נשארו לגור עם המפונים ונדדו איתם במשך שנה וחצי, לבאר שבע ואשקלון וסייעו בשיקומם.

מאז 2010 הוא יועץ של ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, במטרה לחזק את ההתיישבות היהודית בעיר ובגליל ולמנוע את ההגירה השלילית מהעיר. במסגרת תפקידו הוביל הבאת משפחות דתיות לעיר, הקמת ישיבת הסדר, ישיבה תיכונית ומכינה קדם צבאית.