מסתמן: הרב דב ליאור תומך בפריימריז משותף בציונות הדתית

הרב ליאור נפגש עם יו"ר המפקד של "הבית היהודי" ועם חברי סיעת "האיחוד הלאומי", לבחינת הריצה המשותפת בין שתי מפלגות הציונות הדתית

חדשות כיפה אורי פולק 28/02/12 13:10 ה באדר התשעב

מסתמן: הרב דב ליאור תומך בפריימריז משותף בציונות הדתית
יחצ, צילום: יחצ

הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע, קיים השבוע שורת התייעצויות מהן הסתמן כי בכוונתו להביע תמיכה בשיטת הפריימריז למפקד משותף בין "האיחוד הלאומי" לבין "הבית היהודי". לעמדתו של הרב ליאור, אחד משלושת רבני "תקומה", משקל קריטי בהחלטת הסיעה בעניין.

על פי הדיווח שפורסם הבוקר בעיתון "מקור ראשון", בשבוע שעבר נפגש הרב ליאור עם יו"ר וועדת המפקד של "הבית היהודי", הרב דני טרופר, יחד עם הרבנים זאב קרוב ואליעזר שינוולד. קודם לכן הגיעו לביתו ח"כים אריה אלדד ומיכאל בן ארי. השניים הציגו בפניו את יתרונותיה של שיטת הפריימריז, כעל פי הצעתם יוכנסו לשיטה בלמים שיבטיחו ייצוג לכל המפלגות.

כפי שדווח בכיפה, באחרונה מתנהל ויכוח בתוך סיעת "האיחוד הלאומי" בשאלת הריצה המשותפת עם "הבית היהודי", זאת כשאורי אריאל ויעקב (כצל'ה) כ"ץ מתנגדים למפקד המשותף, בניגוד לעמדתם של מיכאל בן ארי ואריה אלדד - המצדדים ברעיון.

בשבוע שעבר החליטו אורי אריאל ויעקב (כצל'ה) כ"ץ, לשגר מכתב אולטימאטום ליתר חבריהם לסיעה, בו הם דורשים מהם להגיע להסכם מיידי בעניין הריצה המשותפת בתוך הסיעה, לקראת מערכת הבחירות הבאה. השניים דורשים כניסה מיידית למשא ומתן ותשובה סופית עד לתאריך ה-14.3, בעוד פחות מחודש, לאחריו הם מתכוונים לקבל החלטה עצמאית בהתנהלותם לקראת מערכת הבחירות.