מסתמן: בנט ידרוש את תיק הביטחון, החינוך והדתות

בבית היהודי מעוניינים בשלושה התיקים המשמעותיים, בהם מעוניינים גם חברי הליכוד – חוטובלי בחינוך ויעלון בביטחון. בנוסף, יאלצו להילחם על תיק הדתות מול ש"ס

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/03/15 15:56 ד בניסן התשעה

מסתמן: בנט ידרוש את תיק הביטחון, החינוך והדתות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

המשא ומתן הקואליציוני עדיין לא החל באופן רשמי, אך כבר עתה מתחילים במפלגות השונות להיאבק על התיקים השונים.

בוואלה מתפרסם היום בצהריים כי יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט דורש את תיקי הביטחון, החינוך והדתות במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, תוך כדי הבהרות כי לא יהיו עלה תאנה ימני, וכי הם מעוניינים בתיקים משמעותיים, זאת למרות שקיבלו 8 מנדטים בלבד, ותוך ציפייה מנתניהו להבין שהמנדטים אותם קיבל מהציונות הדתית צריכים לחזור בדמות תיקים לבית היהודי.

על שלושת התיקים אותם דורשים בבית היהודי צפויים קרבות עזים, כשעל תיק הביטחון, אחד התיקים המשמעותיים ביותר בממשלה, רבים כרגע שלושה אישים ממפלגות שונות - נפתלי בנט שמעוניין בתיק הבכיר לבית היהודי, אביגדור ליברמן שהצהיר כי הוא מעוניין בתיק, אך ייתכן שיהיה מוכן לקבל את תיק החוץ במקומו, ומשה יעלון, שר הביטחון כיום, שאותו ייעד ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד.

במקביל, גם על שני התיקים האחרים, החינוך והדתות, יתחוללו קרבות. סגנית השר ציפי חוטובלי, שאחראית באופן לא קטן על ניצחונו של נתניהו בציונות הדתית ובהתיישבות ביו"ש, לא מסתירה כי היא מעוניינת בתיק החינוך, והיא צפויה להתעקש על קבלת התיק.

על תיק הדתות צפויים להתקוטט הבית היהודי וש"ס, כשייתכן כי האחרונים יהיו מוכנים לוותר עליו לטובת תיקים אחרים, אך כרגע הכל עדיין פתוח.

בנוסף לתיקים הללו, ישנם דברים נוספים הנמצאים על השולחן, בדמות וועדת הכספים, תקציבים שונים ורפורמות אותם מעוניינים במפלגות השונות להשיג. בנט עצמו, שכפי הנראה מעוניין כעת בתיק הביטחון, הצהיר הבוקר כי הוא ידרוש תכנית לשיקום הצפון מבחינה תעסוקתית כתנאי להשתלבותו בממשלה העתידית.

אם אכן יקבלו בבית היהודי את שלושת התיקים, הרי שהם יהיו בבעיה מבחינת תיקים חברתיים, דבר אשר עלול להזיק להם בטווח הארוך. מערכת הבחירות האחרונה הוכיחה כי במקביל לסוגיית הביטחון, המצביעים בוחרים במפלגות על פי עמדותיהם בנושא יוקר המחיה. תיק הדתות אכן יאפשר לבית היהודי לגזור קופן אצל הציונות הדתית, ותיק החינוך והביטחון יציבו את המפלגה במקום בכיר בממשלה, אך חוסר בפעילות חברתית בממשלה עלול לעלות למפלגה בניסיונות לגדול במערכות בחירות עתידיות.